در پی حمله پهپادی ارتش تروریستی آمریکا به شهر بغداد، حاج ابوباقر الساعدی از فرماندهان کتائب حزب‌الله و سازمان حشد الشعبی عراق به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” پهپادهای ارتش تروریستی آمریکا در شامگاه ۱۸ بهمن ماه، یک دستگاه خودرو در منطقه المشتل بغداد را مورد هدف قرار دادند که طی آن حاج ابوباقر الساعدی، از فرماندهان برجسته کتائب حزب‌الله و سازمان حشد الشعبی عراق به شهادت رسید.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که این عملیات ترور با استفاده از موشک هِل‌فایر (Hellfire) صورت گرفته است.

در همین رابطه، ستاد تروریستی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در ساعت ۲۱:۳۰ تاریخ ۷ فوریه، نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در پاسخ به حملات به نیروهای آمریکایی، یک حمله در عراق انجام دادند که منجر به کشته شدن یک فرمانده کتائب حزب‌الله شد که مسئول مستقیم طراحی و مشارکت در عملیات‌های ضد آمریکایی در منطقه بود. ایالات متحده به اقدامات لازم جهت محافظت از نیروهای خود ادامه خواهد داد. ما در مسئول دانستن تمامی کسانی که امنیت نیروهای ما را تهدید می‌کنند، تردید نخواهیم کرد.

شایان ذکر است این عملیات تروریستی توسط آمریکا در حالی صورت گرفته است که ابوحسین الحمیداوی، دبیرکل کتائب حزب‌الله عراق در ۱۰ بهمن ماه با انتشار بیانیه‌ای از توقف موقت حملات علیه تروریست‌های آمریکایی خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: توقف موقت حملات مقاومت عراق علیه آمریکایی‌ها

ویدیویی از محل حادثه
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد پنجشنبه, ۱۹ بهمن, ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۷

    بابا به قیمت جنگ کامل هم که هیچوقت اتفاق نمی افتد باید از امریکاییها تلفات بالا گرفت.
    بس است ترس یا ملاحظه و …
    دارن گروه گروه میکشن
    تک تک هم میکشن
    دیگه چکار باید بکنند که نکردند تا شروع به تلفات گیری ازشون کنند گروههای مقاومت؟!

    پاسخ
  2. محمد پنجشنبه, ۱۹ بهمن, ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴

    اگر ترس ایران نبود مقاومت هم میتونست راحتتر سربازان امریکایی و حتی مثل اونا فرماندهانشان را به درک برساند. واقعا چرا اینقدر ملاحظه کارند مقاومت؟! میترسند امریکا عصبانی شود. خوب بزار بشود. بزار بعدش حمله کند ۵۰ نفر را شهید کند خوب شماهم بکشید ازشون.
    این شکلی فقط از یک طرف کشته میشود.

    پاسخ
  3. فرزند ایران پنجشنبه, ۱۹ بهمن, ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵

    تک تک سربازان آمریکایی باید اهداف مشروعی برای مقاومت باشد. با خروج از عراق نیروهای شرق فرات سوریه هم بدون پشتیبانی اساسی یحتمل مجبور به خروج شوند

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.