حمله گسترده مخالفین دولت پاکستان به مراکز انتخاباتی

پنجشنبه 19 بهمن 1402 - 22:34
https://iswnews.com/?p=113826

گروه‌های مخالف دولت پاکستان اعم از تحریک طالبان پاکستان و تجزیه طلبان بلوچ به مراکز اخذ رای در ایالت های بلوچستان و خیبرپختونخوا حمله کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مسلحین گروه‌های مخالف دولت پاکستان به ویژه گروه های تحریک طالبان پاکستان و تجزیه طلبان بلوچ به مراکز و عوامل رأی گیری انتخابات سراسری پارلمان پاکستان حمله کرده و تعدادی از نظامیان و نیروهای دولتی پاکستان را به قتل رساندند.

در پی وقوع انفجار در منطقه خاران در ایالت بلوچستان، دو نظامی پاکستانی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند. همچنین در پی انفجار دیگری در شهر لجا واقع در این ایالت، دو نفر از نظامیان پاکستانی کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند. بنابر گزارش رسانه های محلی، امروز دستکم ۱۴ انفجار در منطقه گوادر رخ داده و برخی مراکز رأی گیری انتخابات سراسری پارلمان پاکستان تعطیل شده است.

در ایالت خیبرپختونخوا نیز در نتیجه حمله مسلحین ناشناس (احتمالا تحریک طالبان) به منطقه کولاچی در دیره اسماعیل خان، پنج سرباز پاکستانی کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. در حمله دوم مسلحین ناشناس (احتمالا تحریک طالبان) به نظامیان پاکستانی نیز در منطقه شیخ عطار در ایالت خیبرپختونخوا حمله کرده و دو نفر زخمی شدند.

مسلحین تحریک طالبان علاوه بر این حملات، یکی از مراکز رأی گیری در منطقه تپی واقع در منطقه وزیرستان شمالی را تصرف کرده اند و به سمت سه کارمند زن دولت پاکستان تیراندازی کردند.

در جریان انتخابات پارلمان پاکستان بیش از ۵۰۰ هزار نیروی امنیتی در سراسر پاکستان برای تضمین امنیت در مناطق حساس و مراکز رأی گیری مستقر شدند. علیرغم انتقادات شدید احزاب سیاسی، دسترسی به اینترنت در پاکستان به دلیل نگرانی‌های امنیتی به طور موقت قطع شد و در نهایت با پایان یافتن مهلت رأی گیری انتخابات، عصر امروز به حالت عادی بازگشت.

بیشتر بخوانید: انتخابات سراسری پاکستان آغاز شد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد(ل ن ) شنبه, ۲۱ بهمن, ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۶

    بیچاره سرباز
    امان از دل مادرشون برای از دست دادن جوان شون.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.