در پی حملات هوایی ارتش اسرائیل به غرب نبطیه و حمله راکتی حزب الله به پایگاه کیلع در جولان اشغالی، احتمال درگیری سنگین در جبهه جنوب لبنان-شمال فلسطین افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنگنده‌ها و پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته پس از اجرای هشت حمله هوایی در مناطق مارون الرأس، کفرتبنیت، الخیام، الناقوره، عیتا الشعب، مرکبا و یحمر الشقیف، یک ساختمان خالی از سکنه را در سه راهی حاروف-جبشیت-الدویر در حومه‌ی غربی شهر نبطیه در جنوب لبنان بمباران کردند. طبق اظهارات منابع محلی، این حمله هیچ تلفاتی نداشته است.

حزب الله نیز در پاسخ به این حملات، با اجرای هفت حمله علیه مواضع اسرائیل در مرزهای شمال فلسطین اشغالی، اقدام به شلیک گسترده راکت های کاتیوشا به سمت پایگاه کیلع در جولان اشغالی و فاصله ۱۰ کیلومتری از مرز لبنان کرد. سامانه پدافندی گنبد آهنین ارتش اسرائیل با اکثر این راکتها مقابله کرده و از جزئیات اصابت این راکتها اطلاعاتی منتشر نشده است.

نقشه: موقعیت پایگاه کیلع (کمپ قلعه) در جولان اشغالی / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

با توسعه حملات هوایی اسرائیل در جنوب لبنان در روزهای اخیر، حزب الله نیز حملات راکتی خود را به دامنه ۱۰ کیلومتری شمال فلسطین اشغالی افزایش داده است. تعمیق حملات هوایی اسرائیل و بی نتیجه ماندن رایزنی های آمریکایی ها با دولت لبنان برای اجبار حزب الله به عقب نشینی از مرزهای جنوبی لبنان، بی نتیجه بوده و احتمال تشدید جنگ در جبهه جنوب لبنان-شمال فلسطین را بیشتر کرده است. پیش از این نیز تومر بار، فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل در اظهاراتی از آمادگی نیروی هوایی اسرائیل برای حمله گسترده به لبنان خبر داده و گفته بود: «ده‌ها فروند هواگرد اسرائیلی در حریم هوایی لبنان فعال هستند و در صورت نیاز به صدها هواگرد تبدیل می‌شوند. به صدها هدف در عمق لبنان، صور، صیدا، بیروت و بقاع حمله خواهیم کرد.» در مجموع اسرائیل در حال تدارک اجرای گزینه نظامی علیه حزب الله است و این تهدیدات نیز در همین راستا تعریف می‌شود.

ویدیو: شلیک راکت های حزب الله به سمت پایگاه کیلع و مقابله پدافند اسرائیل با آنها
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.