در پی حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی در اطراف شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه، بیش از ۳۰۰ فلسطینی شهید و زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۳ بهمن ماه، سلسله حملاتی علیه مناطقی در اطراف شهر رفح در جنوب غزه و در نزدیکی با مصر ترتیب داد که طی آن صدها فلسطینی شهید و زخمی شدند.

گفته می‌شود ارتش اسرائیل با انجام بیش از ۵۰ حمله، دستکم ۱۴ منزل، ۳ مسجد و چند خیابان و منطقه دیگر در رفح که شاهد حضور آوارگان فلسطینی بوده‌اند را مورد هدف قرار داد.

بر اساس اطلاعات اولیه، در نتیجه جنایات امروز اسرائیل در رفح، بیش از ۱۰۰ نفر شهید و حدود ۲۳۰ نفر دیگر زخمی شدند. در میان شهدا و مجروحان ده‌ها کودک نیز دیده می‌شود و ده‌ها نفر همچنان زیر آوار هستند.

ویدیویی از شهادت کودکان فلسطینی در نتیجه حمله اسرائیل به رفح (هشدار: حاوی صحنه‌های دلخراش)

در همین رابطه، جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله وحشیانه ارتش جنایتکار “اسرائیل” به رفح و کشتار هولناک غیرنظامیان و آوارگان فلسطینی اعم از زنان، کودکان و افراد سالخورده که طی آن تا این لحظه بیش از صد نفر شهید شدند، در ادامه نسل‌کشی ملت فلسطین و تلاش برای کوچ اجباری آن‌ها انجام گرفته است.

شایان ذکر است حملات رژیم صهیونیستی به منطقه رفح در حالی صورت گرفته است که بیش از یک و نیم میلیون آواره فلسطینی از مناطق شمالی و مرکزی غزه به آن پناه آورده‌اند. رژیم اسرائیل مدتی قبل رفح را یکی از مناطق امن برای اسکان فلسطینی‌ها خوانده بود و به همین دلیل منطقه رفح شاهد تجمع بیش از ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی می‌باشد.

طی روزهای اخیر سخنانی توسط مقامات اسرائیلی مبنی بر حمله گسترده به این منطقه مطرح شده بود که با واکنش بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری و کشورهای عضو جامعه بین المللی مواجه شد اما این رژیم بدون توجه به آن به جنایات خود ادامه می‌دهد و هیچ اهمیتی برای قوانین و سازمان‌های بین‌المللی قائل نمی‌شود!

لحظه بماران رفح توسط ارتش اسرائیل
محل شهادت یک کودک فلسطینی در رفح (هشدار: حاوی صحنه‌های دلخراش)
انتقال زخمی‌ها به بیمارستان
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.