دیدار وزیر خارجه ایران با مقامات سوری در دمشق

دوشنبه 23 بهمن 1402 - 10:38
https://iswnews.com/?p=113954
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه

وزیر خارجه ایران طی سفری رسمی به سوریه، با رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور دیدار در خصوص برخی مسائل گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ماه با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با ابلاغ سلام و تحیات رهبری و رئیس جمهور به رئیس جمهور سوریه، دعوتنامه آیت‌الله رئیسی از بشار اسد برای سفر به ایران را تسلیم وی کرد.

وزیر امور خارجه ایران، سوریه را در خطوط مقدم محور مقاومت برشمرد و با تجلیل از نقش بارز بشار اسد در سوریه و منطقه و جهان عرب، حمایت تاریخی سوریه از فلسطین و مقاومت را شایسته تحسین و قدردانی دانست.

رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به رهبری، دولت و ملت ایران تبریک گفت. وی با ابراز خرسندی از روابط رو به رشد دو کشور ایران و سوریه در زمینه‌های مختلف، از حمایت ایران از سوریه و ثبات و امنیت آن تشکر کرد و افزود: آنچه جمهوری اسلامی ایران در ۴ ماه گذشته در حمایت از فلسطین انجام داد، بار دیگر به دنیا اثبات کرد ایران فقط سخن‌ نمی‌گوید بلکه عمل می‌کند.

وزیر خارجه ایران در ادامه حضور خود در دمشق، با فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد. امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، مشورت‌های مشترک در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را حائز اهمیت خواند و بر اهمیت‌ پیگیری‌های مشترک برای تحقق و اجرایی کردن توافقات دو رئیس جمهور و اسناد امضا شده بین دو کشور در سفر قبلی آیت‌الله رئیسی به سوریه تاکید کرد.

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه نیز در دیدار امروز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با همتای ایرانی، سفر امیرعبداللهیان به دمشق در این مقطع زمانی را مهم خواند و با اشاره به شرایط منطقه‌ای، بر اهمیت مشورت‌های مشترک برای دو کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه سوریه اظهار داشت: تحولات ۴ ماه اخیر چهره حقیقی و جنایتکارانه رژیم اسرائیل را به همه جهانیان نشان داد. فیصل المقداد همچنین از ایستادگی ایران در کنار سوریه قدردانی کرد و افزود: هماهنگی‌های دو کشور ایران و سوریه در موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی با قوت ادامه خواهد یافت.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.