حمله موشکی ارتش یمن به کشتی آمریکایی در تنگه باب المندب

دوشنبه 23 بهمن 1402 - 13:32
https://iswnews.com/?p=113963

ارتش یمن با چند فروند موشک دریایی کشتی آمریکایی استار ایرس را در نزدیکی تنگه باب المندب مورد حمله و اصابت قرار داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله موشکی نیروی دریایی ارتش این کشور به کشتی فله بر استار ایرس متعلق به آمریکا خبر داد.

طبق این بیانیه، نیروهای دریایی نیروهای مسلح یمن با چند فروند موشک دریایی به کشتی آمریکایی استار ایرس (Star Iris) را در دریای سرخ مورد حمله و اصابت دقیق قرار دادند.

در این راستا، مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا بامداد امروز از دریافت گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در ۴۰ مایلی بندر المخا و در نزدیکی تنگه باب المندب خبر داده بود که صحت وقوع حمله موشکی انصارالله را تایید می‌کند.

سرتیپ یحیی سریع در ادامه افزود، نیروهای مسلح یمن در پاسخ به وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی خود، تا پایان تجاوز و محاصره فلسطینی‌ها، به اجرای عملیات برای جلوگیری از دریانوردی کشتی های اسرائیل و یا کشتی های دیگر به سمت بنادر فلسطین اشغالی در دریاهای سرخ و عرب ادامه خواهند داد. وی همچنین تاکید کرد، در انجام عملیات های بیشتر در پاسخ به جنایات صهیونیست ها علیه برادران ما در نوار غزه و همچنین در پاسخ به اقدامات مستمر آمریکایی-انگلیسی در تجاوز به یمن تردید نخواهند کرد.

بر اساس اطلاعات شرکت امنیت دریایی بریتانیایی امبری، امروز یک کشتی باری متعلق به یونان با پرچم جزایر مارشال گزارش داد که یک پرتابه را در فاصله ۲۳ مایلی شمال شرقی خور عنجر در جیبوتی و ۴۰ مایلی جنوب غربی المخا در یمن رصد کرده است. اطلاعات نشان می‌دهد که این کشتی در فاصله ۲۰ دقیقه با دو موشک مورد حمله قرار گرفته است. طبق گزارش رسانه های غربی، مبدأ اصلی این کشتی یونانی، برزیل بوده و پس از عبور از کانال سوئز در مصر برای دریافت محموله باری به سمت بندر امام خمینی در حال حرکت بوده است. برخی رسانه ها نیز علت حمله انصارالله به این کشتی را حمل محموله اسرائیلی از طریق دریای سرخ عنوان کرده‌اند.

با توجه به اقدامات پیشین اسرائیل در دور زدن عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ، می‌توان گفت که صهیونیست‌ها از هر نوع پوششی برای عبور دادن محموله های خود از این مسیر مهم استفاده می‌کنند و مشخصات این کشتی نیز گزینه مناسبی برای این موضوع بوده است.

کشتی استار ایرس، یک کشتی فله بر است که از سال ۲۰۰۴ میلادی با پرچم جزایر مارشال فعالیت می‌کند. جزئیات دقیق هویت مالک این کشتی مشخص نیست. این کشتی از مبدأ بندر سوئز در مصر به سمت بندر امام خمینی در جنوب غربی ایران در حال حرکت بوده که در تنگه باب المندب مورد حمله ارتش یمن قرار گرفت. طبق بررسی های تحولات جهان اسلام، حمله موشکی انصارالله به کشتی استار ایرس، ۳۰مین عملیات یمنی‌ها علیه کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی، انگلیسی و کشتی های وابسته به آنها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی انصارالله به کشتی های آمریکایی و انگلیسی

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. Moein دوشنبه, ۲۳ بهمن, ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

    مقصد بندر امام خمینی بوده؟؟؟!!! مگه ما با شرکت اسرائیلی مبادله داریم؟؟!! احتمالا اشتباه هدف قرار دادن انصارالله این کشتی رو…

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.