رهبر انصارالله یمن در سخنرانی به مناسبت سالروز شهادت صالح الصماد رئیس پیشین شورای عالی سیاسی یمن در حمله پهپادی ائتلاف سعودی، درباره تحولات اخیر منطقه و جنگ در نوار غزه پرداخت و از بی توجهی و انفعال کشورهای اسلامی و مسلمانان نسبت به جنایات گسترده اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرد.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن در ابتدای این سخنرانی به ویژگی های شخصیتی و اقدامات شهید صالح الصماد اشاره کرد و گفت که آمریکایی ها در عملیات ترور این شهید نقش کلیدی داشتند. وی تاکید کرد که دشمنان نگران خطرات رهبران آزاده ای هستند که تسلیم آمریکا نمی شوند و سیطره بر کشور و مردمشان را نمی پذیرند.

بخش های مهم اظهارات رهبر انصارالله شامل موارد زیر است:

– آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و اسرائیلی‌ها در گذشته آنچه را که این روزها در مورد حمایت مردم ما از فلسطین می‌گذرد، در نظر می‌گرفتند. دریاها برای دشمنان اهمیت زیادی دارند و دشمنان هزاران بار روی آنها حساب کرده اند. نتانیاهو جنایتکار قبلاً در مورد تنگه باب المندب و خطر کسی که یمن را رهبری می کند و جهت گیری وی در حمایت از مردم فلسطین صحبت کرده بود.

– موضع ملت ما در قبال مظلومیت مردم فلسطین، گواه بزرگی بر ناکامی دشمنان در رسیدن به اهداف خود در ترور شهید الصماد است.

– سهل انگاری بسیار وحشتناکی از سوی بسیاری از کشورهای جهان، چه در سطح جهان عرب و چه در کشورهای دیگر، نسبت به آنچه در غزه رخ می دهد، وجود دارد. کاری که دشمن اسرائیل در غزه انجام می دهد نسل کشی بی سابقه و ویرانگری همه جانبه است. دشمن اسرائیلی می خواهد در رفح همان کاری را انجام دهد که در شمال و مرکز نوار غزه انجام داد. جهان اسلام در قبال خطر بزرگی که مردم فلسطین را در رفح تهدید می کند، مسئولیت بزرگی دارد. همه باید در مواجهه با اقدامات جنایتکارانه اسرائیل و در حمایت از مردم فلسطین اقدام جدی انجام دهند.

– هواپیماهای جاسوسی آمریکایی و انگلیسی برای جنایت بسیار بزرگ و کشتار جمعی در رفح آماده می شوند. افسران آمریکایی و انگلیسی در مدیریت عملیات جنایتکارانه در غزه مشارکت مستقیم دارند.

– اقدام نظامی ما در دریا مهم و مؤثر است و امیدواریم همه تأثیر این اقدام را درک کنند. عملیات ما در دریای سرخ و تنگه باب المندب، عملیاتی مشروع برای حمایت از مردم فلسطین در غزه است. در هفته های اخیر هیچ موردی از عبور یا عبور کشتی مرتبط با دشمن اسرائیلی مشاهده نشده است و این یک پیروزی واقعی و یک دستاورد بسیار مهم است. نتایج عملیات نظامی ما نه تنها بر وضعیت دشمن در ام الرشراش (بندر ایلات)، بلکه در سطح کلی اقتصادی آنها نیز تأثیر دارد. آمریکایی ها و انگلیسی ها علیرغم تلاش خود در حفاظت از کشتی های مرتبط با دشمن اسرائیلی، در تجاوز به کشورمان نیز ناکام ماندند. جلوگیری از عبور و حرکت کشتی های مرتبط با دشمن اسرائیل، پیروزی بر سه گانه خبیث آمریکا، اسرائیل و انگلیس است.

– وجدان ملت اسلامی ما نسبت به دستورات الهی برای ایستادن در کنار ملت مظلوم فلسطین کجاست؟ سکوت همه کشورهای اسلامی و عدم اقدام جدی آنها، مشارکت در جنایت غزه است. باید اقدام جدی و موضع روشن و محکم برای همه و در درجه اول برای امت اسلامی به طور کلی وجود داشته باشد. اقدام اتحادیه عرب در مسیر دیپلماتیک بسیار ضعیف است و ارزشی ندارد. موضع جمهوری عربی مصر در مورد رفح به موجب “توافقنامه صلح” و نقض آن توسط دشمن در محور فیلادلفیا اهمیت دارد. قرار است برادران مصری اقدام جدی کنند و به فشارهای آمریکا و انگلیس توجهی نکنند.

– نقش شورای امنیت، سازمان ملل و بقیه کشورها در قبال ظلم به مردم فلسطین چیست؟ بی‌توجهی به بی‌عدالتی علیه مردم فلسطین، در صورت عدم اقدام مطلوب، خطرات زیادی را به دنبال دارد. شمار کودکان شهید از ۱۲ هزار شهید گذشت، اما دشمن بعد از ۱۲۷ روز می آید به رهایی دو اسیر می بالد! آنچه دشمن اسرائیلی به آن دست یافته است، جنایات بی سابقه و عظیم و بی نظیر است.

– ما اهمیتی به حملات و اقدامات آمریکایی ها نمی دهیم و در برابر آنها عقب نشینی نخواهیم کرد. مادر تروریسم، ریشه تروریسم و منشأ تروریسم، لابی یهودی-صهیونیستی و سه بازوی شیطانی آن اسرائیل، آمریکا و انگلیس است. آنچه در برخی رسانه ها از قصد ما برای هدف قرار دادن کابل های زیردریایی و کابل های اینترنتی منتشر شد، مواضع کشورمان را مخدوش کرد. ما قصد نداریم کابل های زیردریایی را که به کشورهای منطقه می رسد هدف قرار دهیم. حملات ما فقط علیه دشمن اسرائیلی و مقابله با تجاوزات آمریکا و انگلیس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: رهبر انصارالله: ما در نبرد فتح موعود و جهاد مقدس هستیم

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.