تحولات سوریه، ۲۷ بهمن ۱۴۰۲

جمعه 27 بهمن 1402 - 19:14
https://iswnews.com/?p=114171

در نتیجه حمله عناصر گروه تروریستی داعش به مواضع نظامیان سوری در نزدیکی میدان گاری جحار در غرب تدمر، ۴ تن از نیروهای لواء القدس شهید و زخمی شدند.

۱- حلب:
در ۱۷ بهمن ماه، پهپادهای ارتش ترکیه، مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در منطقه حربل واقع در استان حلب را مورد هدف قرار دادند. از تلفات این حمله اطلاعاتی منتشر نشده است.

۲- ادلب:
– در ۲۳ بهمن ماه، مواضع مسلحین در منطقه دیرسنبل واقع در استان ادلب هدف حمله توپخانه‌ای ارتش سوریه قرار گرفت.
– در ۲۵ بهمن ماه، مواضع مسلحین در حومه منطقه سان در جنوب ادلب هدف حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه قرار گرفت.

۳- درعا:
– در ۸ بهمن ماه، در جریان درگیری مسلحانه میان عناصر داعش و نیروهای امنیتی سوریه در شهر نوی، اسامه شحاده العزیزی، فرمانده منطقه حوران گروه تروریستی داعش و پنج تن دیگر کشته شدند.
– در ۱۸ بهمن ماه، در نتیجه حمله عناصر مسلح ناشناس به ایست بازرسی ارتش سوریه در منطقه ام المیاذن واقع در استان درعا، ۴ نظامی سوری به شهادت رسیدند.

۴- دیرالزور:
– در ۲ بهمن ماه، مقاومت اسلامی عراق، مواضع ائتلاف آمریکایی در تاسیسات گازی کونکو واقع در استان دیرالزور را در دو مرحله هدف حمله راکتی قرار داد.
– در ۱۶ بهمن ماه، مواضع ائتلاف آمریکایی مستقر در میدان نفتی العمر هدف حمله‌ پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.
– در ۱۷ بهمن ماه، در نتیجه حمله عناصر مسلح ناشناس (احتمالا تروریست‌های داعش) به خودروی حامل نظامیان سوری در اطراف منطقه الشولا واقع در جنوب دیرالزور، دو تن از نیروهای دفاع وطنی سوریه به شهادت رسیدند.
– در ۱۸ بهمن ماه، تعدادی از عوامل مسلح عشایر سوری، یک دستگاه خودروی حامل نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) را در جاده ذیبان-میدان نفتی العمر مورد هدف قرار دادند. گفته می‌شود تمامی سرنشینان خودروی SDF کشته شده‌اند.

۵- حسکه:
در ۷ بهمن ماه، پایگاه نظامی آمریکا در جنوب شهر المالکیه (خربه عدنان) هدف حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.

۶- رقه:
در ۱۷ بهمن ماه، جنگنده‌های روسیه، مخفیگاه‌های گروه تروریستی داعش در منطقه رصافه واقع در جنوب غرب رقه را مورد هدف قرار دادند.

۷- دمشق:
– در ۱۳ بهمن ماه، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی موشک به سمت اهدافی در جنوب شهر دمشق شلیک کردند که طی آن “سعید علیدادی”، یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسید.
– در ۲۰ بهمن ماه، وزارت دفاع سوریه از رهگیری و انهدام دو فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی در آسمان حومه‌ی دمشق خبر داد.

۸- حمص:
– در ۱۸ بهمن ماه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی تعدادی موشک به سمت اهدافی در شهر حمص شلیک کردند که منجر به شهادت ۱۰ تن و زخمی شدن چند تن دیگر شد.
– در ۲۶ بهمن ماه، در نتیجه حمله عناصر گروه تروریستی داعش به مواضع نظامیان سوری در نزدیکی میدان گاری جحار در غرب تدمر، ۴ تن از نیروهای لواء القدس شهید و زخمی شدند.

۹- حماه:
در نتیجه حمله عناصر مسلح ناشناس به مقر ارتش سوریه در منطقه دویزین واقع در استان حماه، ۹ نظامی سوری شهید و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

۱۰- یک رسانه آمریکایی از زخمی ۷۰ نظامی آمریکایی در نتیجه حملات اخیر گروه‌های مقاومت علیه مواضع نظامی آمریکا در کشورهای عراق و سوریه خبر داد.

۱۱- ستاد تروریستی ارتش آمریکا در غرب آسیا با انتشار بیانیه‌ای از حمله هوایی آمریکا به ۸۵ هدف در سوریه و عراق خبر داد. دقایقی پس از بیانیه سنتکام، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش ایالات متحده به دستور او به مواضعی در عراق و سوریه حمله کرده است.

۱۲- ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، حملات هوایی آمریکا به مناطقی در عراق و سوریه را شدیدا محکوم کرد.

۱۳- حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی سفری رسمی به سوریه، با بشار اسد، رئیس جمهور و فیصل المقداد، وزیر خارجه این کشور دیدار در خصوص برخی مسائل گفتگو کرد.

۱۴- وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن ۵ تن از نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در مناطق عملیاتی سپر فرات و شاخه زیتون در شمال سوریه خبر داد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.