تحولات عراق، ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

شنبه 28 بهمن 1402 - 19:34
https://iswnews.com/?p=114188

نیروهای تیپ ۱۶ سازمان حشد الشعبی یک عملیات امنیتی در مناطق جنوبی کرکوک با هدف افزایش امنیت این مناطق و همچنین تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.

۱- بغداد:
– در ۱۶ بهمن ماه، علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران وارد بغداد شده و مورد استقبال عصام السعدی، معاون مشاور امنیت ملی عراق قرار گرفت.
– در ۱۸ بهمن ماه، در پی حمله پهپادی ارتش تروریستی آمریکا به شهر بغداد، حاج ابوباقر الساعدی از فرماندهان کتائب حزب‌الله و سازمان حشد الشعبی عراق به شهادت رسید.

۲- الانبار:
– در ۲ بهمن ماه، مواضع اشغالگران آمریکایی در پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار هدف حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.
– در ۱۴ بهمن ماه، همزمان با حملات هوایی آمریکا به مواضع گروه‌های مقاومت در استان الانبار، عناصر گروه تروریستی داعش هجوم نسبتا سنگینی علیه مواضع نیروهای مسلح عراق در منطقه الصکار واقع در حومه غربی الانبار ترتیب دادند؛ این حمله با موفقیت دفع شد.

۳- کرکوک:
در ۲۳ بهمن ماه، نیروهای تیپ ۱۶ سازمان حشد الشعبی یک عملیات امنیتی در مناطق جنوبی کرکوک با هدف افزایش امنیت این مناطق و همچنین تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.

۴- وزارت خارجه عراق از توافق با آمریکا در خصوص تشکیل کمیته مشترک نظامی برای ارزیابی خطر داعش و پایان مأموریت نیروهای ائتلاف در عراق خبر داد.

۵- در ۱ بهمن ماه، مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای از حمله به مواضع اسرائیل در منطقه جولان اشغالی خبر داد.

۶- در ۳ بهمن ماه، مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای از حمله به مواضع اسرائیل در بندر اشدود واقع در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

۷- یک رسانه آمریکایی از زخمی ۷۰ نظامی آمریکایی در نتیجه حملات اخیر گروه‌های مقاومت علیه مواضع نظامی آمریکا در کشورهای عراق و سوریه خبر داد.

۸- در ۴ بهمن ماه، جنگنده‌های آمریکایی حملاتی را علیه پایگاه‌های حشد الشعبی در منطقه جرف النصر واقع در استان بابل، القائم و منطقه‌ای نزدیک گذرگاه طریبیل واقع در استان الانبار عراق ترتیب دادند.

۹- در ۶ بهمن ماه، مقاومت اسلامی عراق در واکنش به توافق اخیر واشنگتن و بغداد و اخبار منتشر شده در خصوص خروج نظامیان آمریکایی از عراق بیانیه‌ای منتشر و تاکید کرد که حملات علیه آمریکا ادامه خواهد داشت.

۱۰- در ۵ و ۶ بهمن ماه، مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای از حمله پهپادی به مواضع تروریست‌های آمریکایی در استان‌های اربیل و الانبار عراق خبر داد.

۱۱- در ۱۰ بهمن ماه، ابوحسین الحمیداوی، دبیرکل کتائب حزب‌الله عراق با انتشار بیانیه‌ای از توقف موقت حملات علیه تروریست‌های آمریکایی خبر داد.

۱۲- گروه‌های مقاومت اصحاب الکهف و النجباء چند روز از پس اعلام کتائب حزب‌الله عراق مبنی بر توقف موقت حملات علیه آمریکایی‌ها، طی بیانیه‌ای ضمن احترام به تصمیم کتائب حزب‌الله، از تصمیم خود برای تداوم حمله به پایگاه‌های آمریکایی خبر دادند.

۱۳- ستاد تروریستی ارتش آمریکا در غرب آسیا با انتشار بیانیه‌ای از حمله هوایی آمریکا به بیش از ۸۵ هدف در هفت تأسیسات ادعایی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سوریه و عراق خبر داد.

۱۴- یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق طی بیانیه‌ای، حملات هوایی آمریکا علیه اهدافی در این کشور را محکوم کرد.

۱۵- رئیس سازمان حشد الشعبی با حضور در مراسم بزرگداشت و تشییع پیکرهای شهدای منطقه القائم و عکاشات بیان داشت که تجاوز آمریکا بی‌پاسخ نخواهد ماند.

۱۶- باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق از شهادت ۱۶ نفر و زخمی شدن ۲۵ تن دیگر در حمله هوایی آمریکا به مناطق عکاشات و القائم خبر داد.

۱۷- در ۲۰ بهمن ماه، مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای از حمله به مواضع اسرائیل در دریاچه المیت در شرق فلسطین اشغالی خبر داد.

۱۸- در ۲۵ بهمن ماه، نیروهای امنیتی عراق، سه تن از عناصر گروه تروریستی داعش را در استان‌های الانبار و بغداد بازداشت کردند.

۱۹- نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق هرگونه روابط میان اقلیم کردستان و رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد و گفت که موساد هیچ مقری در اقلیم کردستان ندارد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.