سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه‌ای جزئیات حملات موشکی به دو کشتی آمریکایی در خلیج عدن را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروی دریایی ارتش یمن در دو عملیات جداگانه، دو کشتی آمریکایی سی چمپیون (Sea Champion) و ناویس فورتونا (Navis Fortuna) را با چند فروند موشک دریایی در خلیج عدن مورد حمله قرار دادند.

سرتیپ سریع در ادامه افزود، مجموع عملیات های نیروهای مسلح یمن در ۲۴ ساعت گذشته به چهار عملیات رسیده است که در عملیات اول یک ناو انگلیسی مورد هدف قرار گرفت و به طور کامل غرق شد. در عملیات دوم پهپاد آمریکایی MQ-9 در آسمان الحدیده هدف قرار گرفت و در دو عملیات آخر دو کشتی آمریکایی مورد هدف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:
موشک های ارتش یمن کشتی انگلیسی را به آتش کشیدند
ارتش یمن پهپاد MQ-9 آمریکا را سرنگون کرد (ویدیو)

سرتی سریع در پایان گفت: «نیروهای مسلح یمن بر حق کامل خود برای اتخاذ تدابیر نظامی بیشتر در دریاهای عرب و سرخ در دفاع از کشور و مردم‌مان و موضع حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید می‌کند. تشدید عملیات در دریاهای سرخ و عرب تا پایان تجاوز و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه متوقف نخواهد شد.»

کشتی سی چمپیون یک کشتی فله بر است که از سال ۲۰۰۵ میلادی با پرچم یونان در حال فعالیت است. این کشتی از مبدأ بندر روزاریو در آرژانتین به سمت بندر عدن در جنوب یمن در حال حرکت بود که مورد حمله موشکی ارتش یمن قرار گرفت.

کشتی ناویس فورتونا یک کشتی فله بر است که از سال ۲۰۱۰ میلادی با پرچم جزایر مارشال فعالیت می‌کند. مبدأ این کشتی بندر اینور در هندوستان بوده و به سمت بندر راوینا در ایتالیا در حرکت بوده است.

طبق گزارش مرکز تجارت دریایی بریتانیا و شرکت امنیت دریایی بریتانیا امبری، این حملات در فاصله ۱۰۰ مایلی شرق بندر عدن رخ داده است. همچنین کشتی سی چمپیون پس از حمله موشکی انصارالله از ناوگان دریایی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی درخواست کمک کرده است.

طبق بررسی‌های تحولات جهان اسلام، عملیات انصارالله علیه دو کشتی سی چمپیون و ناویس فورتونا، ۳۴ و ۳۵مین عملیات نیروهای یمنی علیه کشتی‌های اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته در دریاهای سرخ و عرب می‌باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.