کشتی انگلیسی روبیمار توسط ارتش یمن غرق شد (ویدیو)

سه شنبه 1 اسفند 1402 - 13:47
https://iswnews.com/?p=114251

ستاد فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) در بیانیه ای کوتاهی درباره حمله موشکی ارتش یمن به کشتی روبیمار نوشت: «در بین ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۲:۴۵ دقیقه روز ۲۹ بهمن ماه، دو موشک بالستیک ضد کشتی از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها (انصارالله) در یمن به سمت کشتی روبیمار (Rubymar)، یک ناو فله‌بر با پرچم بلیز و متعلق به بریتانیا پرتاب شد. یکی از موشک ها به شناور اصابت کرد و خسارتی به بار آورد.»

سنتکام با تایید خبر تخلیه کشتی اضافه کرد، پس از صدور تماس اضطراری خدمه‌ی کشتی، یک کشتی جنگی ائتلاف به همراه یک کشتی تجاری دیگر برای کمک به خدمه روبیمار به این تماس پاسخ دادند. خدمه توسط کشتی تجاری به یک بندر نزدیک (در جیبوتی) منتقل شده‌اند.

در حال حاضر از سرنوشت کشتی روبیمار و غرق شدن آن خبر رسمی و موثقی منتشر نشده است اما سرتیپ یحیی سریع در آخرین بیانیه نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که کشتی انگلیسی روبیمار ساعتی پس از تخلیه خدمه، غرق شده است. اداره بنادر جیبوتی نیز انتقال خدمه کشتی انگلیسی “روبیمار” به این کشور را تایید کرده و از سرنوشت این کشتی اظهار بی اطلاعی کرده است.

همچنین یک ویدیو از لحظه غرق شدن یک کشتی منتشر شده که با ظاهر این کشتی انگلیسی روبیمار تطابق دارد اما انتساب این ویدیو به کشتی انگلیسی فعلا قابل تایید نیست.

بیشتر بخوانید: موشک های ارتش یمن کشتی انگلیسی را به آتش کشیدند

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. وافن اس اس سه شنبه, ۱ اسفند, ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷

    دروووووود خدا بر مهندسان و رزمندگان یمن✌🏻✌🏻👏🏻
    وای خدایا حالا چه جنجالی توی آمریکا و مخصوصا انگلیس برپا بشه!!😂😂😂😂😂
    حالا هر چی می خوان پادگانای خالیه یمن رو بمبارون کنن😄🤣
    آفرین بر شما✌🏻

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.