نخست وزیر عراق بیان داشت که شکست داعش و توانمندی نیروهای امنیتی عراق، ما را متقاعد کرده که می‌توان به ماموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی پایان داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در جریان کنفرانس گفتگوی بغداد اظهار داشت: داعش امروز یک سازمان شکست خورده است و عملیات اخیر نیروهای مسلح کشور این را ثابت کرده است که این سازمان تروریستی حتی در مناطق دور افتاده قدرتی ندارد و ثبات و توسعه توانمندی‌های نیروهای مسلح کشور محقق شد و این امر این اطمینان را به وجود آورده که می‌توان به وجود ائتلاف بین المللی پایان بخشید و به سمت روابط دوجانبه گام برداشت.

السودانی حل ریشه‌ای اتفاقات غزه و فلسطین را توقف کشتارها و پایان دادن به تجاوزات ظالمانه رژیم صهیونیستی و پایان دادن به درگیری‌ها و جلوگیری از گسترش آن دانست.

نخست وزیر عراق افزود: عراق رویکرد تعادل را دنبال می‌کند و از محوربندی‌ها فاصله میگیرد. این کشور به دنبال روابط پیشرفته با همه است و این توانایی را دارد تا با دیگر کشورها به ارتباط خود ادامه دهد همانطور که ارتباط متمایزی با امریکا و ایران دارد. عراق اجازه نمی‌دهد که خاکش به میدان تسویه حساب‌ها تبدیل شود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.