حمله جنگنده های اسرائیل به شمال و جنوب لبنان (ویدیو)

دوشنبه 7 اسفند 1402 - 15:28
https://iswnews.com/?p=114520

جنگنده‌های اسرائیلی شهر بعلبک در شمال شرقی لبنان و ارتفاعات مابین جرمق و جبل الرفیع واقع در شرق شهر نبطیه واقع در جنوب لبنان را بمباران کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنگنده‌های اسرائیلی ظهر امروز ۷ اسفند ماه، یک تانکر سوختی و انبار یک مزرعه در غرب شهر بعلبک واقع در شمال شرقی لبنان و ارتفاعات مابین جرمق و جبل الرفیع واقع در شرق شهر نبطیه واقع در جنوب لبنان را بمباران کردند.

در نتیجه حملات هوایی جنگنده‌های اسرائیلی به بعلبک، یک تانکر سوختی و انبار یک مزرعه تخریب شده و سه لبنانی شهید و چند نفر دیگر زخمی شدند. از تلفات و خسارات احتمالی حمله هوایی به حومه منطقه جرمق نیز اطلاعاتی منتشر نشده است.

این اولین حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیلی به مناطق شمالی لبنان در جریان جنگ اخیر است و اقدام مهمی در توسعه و تشدید درگیری با حزب الله به شمار می‌رود. اسرائیل پیش از این، خواستار عقب نشینی حزب الله از مرزهای جنوبی لبنان شده و تهدید کرده است که اگر حزب الله حملات خود به مواضع اسرائیل را متوقف و از جنوب لبنان عقب نشینی نکند به کل شهرهای لبنان حمله خواهد کرد.

با توجه به تداوم درگیری‌ها در نوار غزه، توقف حملات در این جبهه نیز بعید به نظر می‌رسد و باید دید این تهدیدات صهیونیست‌ها تا چقدر عملی خواهد شد. بی شک حزب الله در واکنش به بمباران بعلبک ساکت نخواهد بود و در پاسخ به این حمله می‌تواند به مناطق وسیع تری در شمال فلسطین اشغالی و حتی دیگر شهرهای اشغالی مثل تل آویو حمله کند.

بیشتر بخوانید: حمله راکتی حزب الله به مقر تیپ جولان ارتش اسرائیل

ویدیو: محل وقوع حملات هوایی جنگنده‌های اسرائیلی در بعلبک
ویدیو: لحظه وقوع حملات هوایی جنگنده‌های اسرائیلی در بعلبک
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.