رهبر انصارالله با انتقاد از تداوم انفعال کشورهای عربی و اسلامی در قبال حمایت از فلسطین و همچنین تاکید بر حمایت یمن از مقاومت فلسطین گفت، نیروهای مسلح یمن تاکنون ۵۴ کشتی را مورد حمله قرار داده و بیش از ۳۸۴ فروند موشک و پهپاد علیه دشمنان به کار برده اند.

بخش های مهم سخنرانی سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله درباره تحولات اخیر منطقه به شرح زیر است:

آنچه در شمال نوار غزه اتفاق می‌افتد فراتر از یک فاجعه است و مردم مجبور به خوردن برگ درختان و خوراک حیوانات شده‌اند.

دشمن اسرائیل تجمع گرسنگان و گرفتارشدگان در بین کامیون های امدادی در شمال نوار غزه را به تله ای تبدیل کرد که آنها را هدف قرار دهد. دشمن اسرائیلی مردم گرسنه غزه را از دریافت اندکی غذا باز می دارد و با جنایات بسیار وحشتناک همچنان به دنبال نسل کشی است. دشمن اسرائیلی با این قحطی و محاصره قصد دارد مردم شمال نوار غزه را مجبور به مهاجرت از این منطقه کند. جنایات صهیونیست‌ها نباید عادی سازی شود.

چرا امت اسلامی ما در غل و زنجیر گرفتار است و میزان حمایتش از مردم فلسطین در مقایسه با حمایت آشکار آمریکا و غرب از دشمن ناچیز است؟ اگر اعراب و مسلمانان دیگر کشورها از مردم و مقاومت فلسطین حمایت می‌کردند، نبرد با اسرائیل تا الان پایان یافته بود اما آنها پشت فلسطین را خالی کردند. اعراب و مسلمانان دیگر کشورها نمی توانند از مسئولیت شان شانه خالی کنند، زیرا این مسئله خطر زیادی در دنیا و آخرت برای آنها دارد. تربیت قرآن کریم و سیره رسول الله (ص) کجاست؟

موضوع یک اتفاق اضطراری یا آتش بس موقت و بعد از آن یک معامله صرف نیست. یک درگیری وجود دارد که زمینه و ریشه خاص خود را دارد، ما باید نسبت به این دشمن و ماهیت جنگ با آنها آگاهی صحیحی داشته باشیم.

یهودیان جاه طلب قصد دارند بر منطقه نیل تا فرات و ثروت های منطقه مسلط شوند و این طمع ورزی را به سیاست و برنامه کاری خود تبدیل کردند. آنها می‌خواهند مسجد الاقصی را تخریب کنند و جای آن معبد بسازند و این را به یک تفکر تبدیل کردند. آنها کینه عجیبی نسبت به مسلمانان دارند و اعتقادات تاریکی دارند. در تلمود آنها آمده است که باید زنان و کودکان را قتل عام کنند. آنها می‌گویند عرب خوب، عربی است که مُرده باشد! آنها می‌گویند هر قوم دیگری بجز یهود، انسان نیست.

جنبش صهیونیستی قرن ها پیش به اروپا رسوخ کرد و جاه طلبی ها و نفرت ها در جامعه مسیحی را به باوری دینی و بینشی سیاسی تبدیل کرد. جنبش صهیونیستی به آمریکا نفوذ کرد و عقاید خاصی را در آن پایه گذاری کرد که مهمترین آنها تعظیم و تقدیس یهودیان به عنوان یک باور دینی است.

قرآن کریم حقیقت این دشمنان و دشمنى شدید یهودیان با امت ما را بر ما نازل کرده است. خواب زمستانی این امت (اسلامی) بیشتر از خواب زمستانی خرس ها طول کشیده است و این بسیار مایه تاسف است. امت باید از غفلت خود بیدار شود و به مسئولیت خود با آگاهی و بصیرت حرکت کند تا مورد عنایت خداوند قرار گیرد.

استواری مجاهدان غزه و خسارات آنها به دشمن و انسجام شان در رویارویی با دشمن مایه عبرت و سرمشق همه مسلمانان شود. استواری حزب الله از بدو پایه گذاری و اقداماتش تا اکنون که در جبهه‌ای بسیار داغ در مقابل دشمن اسرائیلی ایستاده است، باید الگو و درس بزرگی برای همه مردم این امت باشد.

عملیات ما در حمایت از مردم فلسطین بالغ بر ۵۴ کشتی است و این رقم بسیار مهم و بزرگی است. به فضل خداوند متعال هدف جلوگیری از حرکت دشمن اسرائیلی از باب المندب در دریای سرخ محقق شد. آمریکایی ها و به دنبال آن انگلیسی ها، ضربات دردناک و ویرانگری را دریافت کردند. تعداد کل موشک ها و پهپادهایی که در عملیات علیه دشمنان به ۳۸۴ فروند رسیده است. حملات و بمباران دشمن هیچ تاثیری بر توان نظامی ما نداشت.

تشدید تنش در جبهه یمن یا هر یک از جبهه های حامی غزه به هیچ وجه به نفع آمریکایی ها نخواهد بود و آثار نامطلوبی خواهد داشت. مواضع ما مشخص است و عملیات ما با اثربخشی بالا در دریای سرخ، دریای عرب، خلیج عدن و تنگه باب المندب ادامه خواهد داشت. غذا، دارو و کمک های بشردوستانه باید برای مردم فلسطین در غزه ارسال شود و جلوی جنایات و نسل کشی ها گرفته شود.

ما ان شاءالله شگفتی هایی داریم که دشمنان و دوستان ما اصلاً انتظار آن را ندارند و برای دشمنان بسیار شگفت انگیز خواهد بود. حملات موشکی، عملیات پهپادی و عملیات نیروی دریایی ارتش بیانگر مواضع و خواسته های میلیون ها نفر از کسانی است که در یمن راهپیمایی می کنند. ما در مرحله ای سرنوشت ساز و تاریخی هستیم که در آن آزمون الهی و تدبیر خداوند قابل مشاهده است. کسانی که برای دشمنان تلاش می کنند و یا در انجام وظایف خود کوتاهی می کنند از عذاب خداوند متعال در امان نخواهند بود. هر کس در چنین مرحله ای حرکت کند را به وعده های خداوند متعال بشارت می دهم. حرکت در این مرحله بیانگر عزت، سربلندی، غرور، مردانگی، جوانمردی، سربلندی، عزت، آزادی و همه معانی والای انسانی است. من شما را به خدا، قرآن و مسجد الاقصی می خوانم و به حضور میلیونی فردا در صنعا و دیگر شهرها دعوت می کنم.

بیشتر بخوانید: رهبر انصارالله: نبرد فتح موعود و جهاد در راه خدا را به پیش می بریم

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.