کشتی روبیمار به قعر دریای سرخ رفت

شنبه 12 اسفند 1402 - 15:56
https://iswnews.com/?p=114833

کشتی انگلیسی روبیمار پس از ۱۳ روز از اصابت موشک انصارالله در آب های غرب بندر المخا واقع در جنوب دریای سرخ به طور کامل غرق شد.

دولت مستعفی یمن طی اطلاعیه ای درباره آخرین وضعیت کشتی روبیمار اعلام کرد که این کشتی انگلیسی پس از گذشت ۱۳ روز از اصابت موشک نیروهای مسلح یمن در خلیج عدن، در آبهای بندر المخا متوقف شده و به طور کامل غرق شد.

مقامات دولت مستعفی غرق شدن کشتی روبیمار را یک فاجعه زیست محیطی در آب های سرزمینی یمن و دریای سرخ دانسته و برای بررسی مراحل بعدی آن جلسه تشکیل داده اند. این مقامات تاکید کردند که غرق شدن کشتی انگلیسی به دلیل عدم پاسخگویی طرف های مختلف به درخواست های آنها برای جلوگیری از فاجعه بوده و آنها در حال حاضر به دنبال بررسی و اتخاذ بهترین راه ها برای مقابله با پیامدها و رسیدگی به این فاجعه زیست محیطی هستند.

ستاد فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) نیز در بیانیه ای غرق شدن کامل کشتی انگلیسی روبیمار را تایید کرد. طبق این بیانیه، روبیمار در ساعت ۲:۱۵ بامداد ۱۲ اسفند ماه، در دریای سرخ غرق شده است. این کشتی ۲۱ هزار تن کود سولفات آمونیوم فسفات را حمل می کرده که با غرق شدن آن یک خطر زیست محیطی در دریای سرخ به وجود آمده است. علاوه بر این، با غرق شدن روبیمار خطر ضربه زیرسطحی برای سایر کشتی هایی که از دریای سرخ عبور می کنند، وجود دارد.

لازم به ذکر است که شرکت امنیت دریایی بریتانیا امبری نیز روز گذشته در گزارشی از وقوع حادثه دیگری درباره کشتی روبیمار در فاصله ۱۶ مایلی غرب المخا خبر داده است.

بیشتر بخوانید:
موشک های ارتش یمن کشتی انگلیسی را به آتش کشیدند
کشتی انگلیسی روبیمار توسط ارتش یمن غرق شد
آخرین وضعیت روبیمار / کشتی انگلیسی به طور کامل غرق نشده است (ویدیو)

تصویر سنتکام از غرق شدن کشتی روبیمار در اعماق دریای سرخ
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.