در پی تنش لفظی بین نیروهای مرزبانی ایران و مسلحین طالبان، فعالیت گذرگاه مرزی اسلام قلعه-دوغارون متوقف شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی تنش لفظی نیروهای مرزبانی ایران و مسلحین طالبان، فعالیت گذرگاه مرزی اسلام قلعه-دوغارون به طور موقت متوقف شد.

علت دقیق این تنش مشخص نیست اما منابع محلی در افغانستان مدعی هستند که این تنش به دنبال برخورد یکی از مرزبانان ایرانی با یک کارگر افغانی آغاز شده و مسلحین طالبان در صحنه این اتفاق حاضر شده و به طور لفظی با مرزبان ایرانی درگیر شدند. همچنین برخی منابع از توقیف سلاح مرزبان ایرانی توسط مسلحین طالبان خبر داده‌اند.

اخبار مبنی بر درگیری مسلحانه در این گذرگاه مرزی صحت ندارد و مرزبانی ایران ورودی گذرگاه را بسته است و تنها قسمت خروجی گذرگاه تا ساعاتی از عصر امروز فعال بوده است.

تنش مرزی در گذرگاه اسلام قلعه-دوغارون در حالی رخ می‌دهد که مرزبانی شهرستان نهبندان در استان خراسان جنوبی از ورود اعضای یک گروه تروریستی به خاک ایران جلوگیری کرده بود. لازم به ذکر است که تعدادی از اعضای این گروه تروریستی، در جریان درگیری با مرزبانان ایرانی زخمی شده و به سمت خاک افغانستان متواری شدند. از تروریست‌ها مقادیر قابل توجهی تجهیزات انفجاری شامل مین جنگی، مین فلزی، انواع فرستنده و گیرنده ریموت کنترل، مهمات جنگی، دوربین دید در شب و سایر اقلام همراه کشف شده است.

نقشه: موقعیت گذرگاه اسلام قلعه-دوغارون / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.