حمله موشکی انصارالله به کشتی پینوکیو

سه شنبه 22 اسفند 1402 - 07:20
https://iswnews.com/?p=115329

ارتش یمن با شلیک چند فروند موشک یک کشتی وابسته به آمریکا به نام پینوکیو (Pinocchio) را در دریای سرخ مورد حمله قرار داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروی دریایی ارتش یمن در پاسخ به حملات ائتلاف آمریکایی-انگلیسی با تعدادی موشک دریایی، کشتی آمریکایی «پینوکیو» (Pinocchio) را در دریای سرخ مورد حمله و اصابت دقیق قرار دادند.

در این بیانیه، نیروهای مسلح یمن تأیید کردند که تا پایان جنگ و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه، به جلوگیری از کشتیرانی اسرائیل و کشتیرانی به سمت بنادر فلسطین اشغالی در دریای سرخ و عرب ادامه خواهند داد و عملیات نظامی آنها در حمایت از فلسطین در ماه رمضان، ماه جهاد، تشدید خواهد یافت.

پس از این حمله، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ۱۲ حمله هوایی به مناطق رأس عیسی (۴ بار)، منطقه الجبانه (۳ بار)، العرج در مدیریت باجل (۳ بار) و منطقه الطائف در مدیریت الدریهمی (۲ بار) واقع در استان الحدیده انجام دادند که به تلافی این حمله انجام گرفت.

ستاد فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) مدعی است که این حملات شامل ۶ حمله هوایی علیه یک قایق انتحاری زیرسطحی و ۱۸ موشک ضد کشتی بوده است. سنتکام همچنین مدعی است که حمله انصارالله با شلیک دو فروند موشک بالستیک ضد کشتی در بین ساعت ۸:۵۰ تا ۱۲:۵۰ دقیقه ۲۱ اسفند ماه (به وقت صنعا) انجام شده و هر دو موشک به کشتی اصابت نکرده‌اند.

کشتی پینوکیو یک کشتی کانتینربر است که از سال ۲۰۰۹ میلادی با پرچم لیبریا در حال فعالیت است. این کشتی از مبدأ جده به سمت مقصد نامشخصی در حال حرکت بود که در فاصله ۷۱ مایل دریایی جنوب غربی الصلیف در استان الحدیده مورد هدف موشک‌های ارتش یمن قرار گرفت.

عملیات ارتش یمن علیه کشتی پینوکیو ۴۸مین عملیات موشکی و پهپادی رسمی نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها در دریاهای سرخ و عرب است.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به کشتی های تجاری و نظامی آمریکا

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.