مشاور امنیت ملی عراق با اشاره به حمله اخیر نیروهای مسلح ایران به اربیل گفت که فعالیت افرادی با تابعیت خارجی برای موساد در اربیل را رد نمی‌کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق طی مصاحبه با شبکه العهد، با اشاره به حمله اخیر نیروهای مسلح ایران به مقر موساد در اربیل اظهار داشت که شخصا از محل حادثه دیدن کرده و مهمانی که در آن خانه حضور داشته، یک عراقی مسیحی بوده است.

الاعرجی بیان داشت: تاکید من بر اینکه نقطه هدف قرارگرفته در بمباران اربیل توسط ایران مرکز موساد نبوده، به معنای آن نیست که در اربیل موساد حضور ندارد و منکر این نیستم که افرادی با تابعیت خارجی در اقلیم برای موساد کار می‌کنند. مسعود بارزانی به من اختیار تام داد تا هر نقطه‌ای را که مشکوک به حضور عناصر موساد است، بازرسی کنم و عراق به دنبال دستیابی به اطلاعات دقیق درباره حضور عناصر موساد در خاک خود می‌باشد.

مشاور امنیت ملی عراق در پایان افزود: گزارش کامل درباره بمباران اربیل به نخست‌وزیر تحویل داده شده است. یادمان نرود ایران اولین کشوری بود که در همه شرایط سخت به یاری عراق آمد و در جنگ با داعش به عراق سلاح داد.

اظهارات مشاور امنیت ملی عراق در مورد حضور موساد در کردستان عراق در حالی مطرح می‌شود که چندی قبل نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق طی مصاحبه با رسانه‌های العربیه و الحدث، وجود هرگونه روابط میان اقلیم کردستان و رژیم صهیونیستی را رد کرده و مدعی شده بود که اقلیم کردستان روابطی با اسرائیل ندارد و هیچ مقری برای موساد در کردستان عراق وجود ندارد.
از این رو با توجه به اظهارات مشاور امنیت ملی عراق و تایید وی مبنی بر حضور موساد در کردستان عراق میتوان گفت که ادعاهای ایران مبنی بر حضور نیروهای موساد در اقلیم عراق کاملا درست بوده است. لازم به ذکر است طی سالهای اخیر، سرویسهای اطلاعاتی غربی به سرکردگی آمریکا و به‌صورت ویژه موساد رژیم اسرائیل فعالیتهای ضد امنیتی علیه ایران را در کردستان عراق به شدت افزایش داده اند و در پوشش گروه های کرد تجزیه طلب اقدام به انجام عملیات های تروریستی در داخل خاک ایران میکنند.

بیشتر بخوانید: نچیروان بارزانی: اقلیم کردستان با تل‌آویو در ارتباط نیست و مقری برای موساد نداریم

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.