تحولات یمن، ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

شنبه 26 اسفند 1402 - 10:24
https://iswnews.com/?p=115535

یگان های حوزه نظامی مرکزی ارتش یمن رزمایشی برای مقابله با حمله زمینی احتمالی ائتلاف آمریکایی برگزار کردند.

۱- الحدیده:
– در ۲۱ اسفند ماه، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی چهار بار منطقه رأس عیسی در مدیریت الصلیف، سه بار منطقه العرج در مدیریت باجل، سه بار منطقه الجبانه، دو بار منطقه الطائف در مدیریت الدریهمی، بمباران کردند.
– در ۲۳ اسفند ماه، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی فرودگاه الحدیده را سه بار بمباران کردند.
– در ۲۴ اسفند ماه، جنگنده های ائتلاف آمریکایی با چهار حمله هوایی منطقه الجاح در مدیریت بیت الفقیه را بمباران کردند.
– در ۲۵ اسفند ماه، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی منطقه رأس عیسی در مدیریت الصلیف را چهار بار بمباران کردند.

۲- حجه:
در ۲۵ اسفند ماه، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی مدیریت عبس را سه بار بمباران کردند.

۳- ابین:
در ۱۶ اسفند ماه، عناصر گروه انصار الشریعه با اسلحه تک تیرانداز به مسلحین شورای انتقالی جنوب در وادی عومران واقع در استان ابین حمله کرده و دو خودروی نظامی را مورد هدف قرار داده و سه خودرو را از کار انداخته و یک تن را کشته و چند تن دیگر را زخمی کردند.

۴- در ۲۳ اسفند ماه، شرکت امنیت تجارت دریایی بریتانیا، امبری از دریافت گزارشی مبنی بر حمله موشکی در خلیج عدن خبر داد. این شرکت امنیتی همچنین از کشتی‌های نزدیک جزیره سقطرا می‌خواهیم تا جابجایی‌های خدمه خود را کاهش دهند.

۵- در ۲۴ بهمن ماه، مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا از دریافت گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در فاصله ۵۰ مایل دریایی جنوب شرقی عدن خبر داد. طبق این گزارش، یک موشک به فاصله کمی از انتهای یک کشتی اصابت کرده است.

بیشتر بخوانید: جولان موشک ها و پهپادهای یمن از دریای سرخ تا اقیانوس هند

۶- در ۲۵ اسفند ماه، مردم یمن در استان‌های تحت کنترل انصارالله ۲۴مین راهپیمایی در حمایت مردم و مقاومت فلسطین را با شرکت میلیون ها نفر از اقشار مختلف این کشور برگزار کردند. این راهپیمایی با عنوان “رمضان یمن، طوفانی برای پیروزی غزه” برگزار شد.

۷- در ۲۵ اسفند ماه، یگان های حوزه نظامی مرکزی ارتش یمن رزمایشی برای مقابله با حمله زمینی احتمالی ائتلاف آمریکایی برگزار کردند. در این رزمایش که تحت عنوان «روز موعود» برگزار شد، نحوه مقابله با عملیات هلی‌برن ائتلاف آمریکایی‌-انگلیسی و مقابله با عملیات آنها در برخی مناطق تحت کنترل با کمک نیروهای دولت مستعفی شبیه سازی شد. این رزمایش با حضور یک هزار نظامی از یگان‌های مهندسی، ضد تانک، تک تیرانداز، توپخانه و همچنین انواع خودروهای نظامی انجام شد.

بیشتر بخوانید: ارتش بریتانیا در عملیات زمینی علیه یمن شرکت نخواهد کرد

۸- ستاد فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) در بیانیه ای مدعی شد، که انصارالله در ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲:۵۰ دقیقه (به وقت صنعا) ۲۵ اسفند ماه، سه فروند موشک بالستیک ضد کشتی را به سمت دریای سرخ شلیک کرده است و این حملات هیچ تلفات یا خسارتی نداشته است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.