به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در ۴ خرداد سال ۱۳۷۹ شمسی(۲۵ می ۲۰۰۰) ارتش رژیم صهیونیستی تحت ضربات سنگین مقاومت اسلامی لبنان مجبور به فرار از جنوب لبنان شد.

گزیده ای از سخنان سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت عید “روز آزادی” :

 

– خوش آمدید و این عید بر شما مبارک . ما امسال بدلیل ماه رمضان و انتخابات لبنان، جشن”روز آزادی” را برگزار نکردیم.(بصورت فیزیکی)

– من آغاز ماه رمضان پُر از رحمت را، به همه ی مسلمانان جهان تبریک عرض میکنم.

– امسال “روز قدس” بدلیل مسئله بیت المقدس و تصمیم ترامپ(بر انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس) بسیار مهم است و باید بصورت رسانه ای و سیاسی به خوبی پوشش داده شود.

– در روز آزادی ۲۵ می ۲۰۰۰، من این روز را به همه شما تبریک می گویم و چه لبنانی باشید و چه از مردم منطقه،این روز بعنوان یک درس برای حال و آینده است.

– ما از خداوند برای همیشه بخاطر این پیروزی که به ما داد شُکرگزاریم و بعد از این در درجه اول از مبارزان مقاومت که در سال ۱۹۸۲ و سالهای قبل آن برای آزادسازی این سرزمین از دست اشغالگران جنگیدند تشکر میکنیم.

– باید یاد کنیم از شهدایی که جان خود را فدا کردند مانند شهید موسوی، شهید راغب حرب، شهید محمد سعد و تعداد بسیاری دیگر و همچنین شهدای عملیات های استشهادی و زخمی ها و زندانیان، کسانی که سالهای جوانیشان را مانند در زندان های اشغالگران مانند زندان خیام سپری کردند.

– نباید نقش اهالی روستاهای مرزی در سرتاسر لبنان را فراموش کنیم و همچنین نقش ارتش لبنان و سایر گروه های دیگر و همچنین ارتش سوریه که شهدایی تقدیم این راه کردند.

– نباید نقش کسانی که مقاومت را از راه اقتصادی و یا اسکان آوارگان کمک کردند و همچنین نباید کمک های سوریه و ایران را فراموش کنیم.

– بین سالهای ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۰ ظرفیتهای(نظامی) حزب الله نسب به رژیم اسرائیل بسیار کمتر بود.

– در آن زمان افرادی بودند که به هر سو میدویدند و دنبال بهانه ای بودند تا در برابر اشغالگری مقاومت نکنند. اما این مقاومت مردم ما بود که اسرائیل را مجبور به عقب نشینی کرد؛ و این دستاورد از طریق یک توافق و یا راه تشریفاتی بدست نیامد؛ و این مقاومت هنوز هم آشکار است.(ادامه دارد)

– ما به دنبال جنگ نیستیم ولی از آن ترسی هم نداریم. اسرائیل تهدید به جنگ میکند اما ما میگوییم که در این جنگ ان شاالله پیروزی از آن ماست. اعتماد به مقاومت در انتخابات نیز نشان داده شد.

– در مورد تحریم ها، آمریکا در گذشته اشخاص حزب الله را تحریم کرده بود و اکنون لیست جدیدی داده است. این تحریم ها بر ما اثری نمیگذارد.

– هدف اصلی تحریم ها قطع منابع اقتصادی است، چه منابع بومی و چه از سوی متحدانی مانند ایران. ایالات متحده با “۱۲ شرط”(لیست پومپئو) خود میخواهد که ایران پشتیبانی خود از مقاومت را متوقف کرده و آن را تبدیل به یک حکومت دست نشانده کند.

– ما تمام طرح های آمریکا و اسرائیل برای لبنان را رد میکنیم؛ چه این طرح اشغالگری باشد چه نصب افراد سیاسی در دولت و چه هرگونه توافقی بر عادی سازی روابط.

– بصورت طبیعی این رژیم عادت دارد که خود را در تهدید ببینید؛ در غیر اینصورت اقدام به ترور و محاصره میکند.

– کشتار و جنگ های اسرائیل علیه لبنان هیچ نتیجه ای برای آنها نخواهد داشت. از دست رفتن جان ها و خرابی خانه ها و تجارتها، بخشی از جانفشانی های نبرد است؛ و ما پیروزیهای خود را (دوباره پس از جنگ) بر(خرابی های) آن خواهیم ساخت.

– من به آمریکا و همه میگویم؛ شما در قطع منابع حزب الله اشتباه میکنید؛ آمریکا متحدان خود را به چشم یک برچسب قیمت میبیند، ما را نیز مانند مزدوران تصور میکند؛ (در صورتی که) اینجا مقاومت است؛ ما در حال دفاع از مسئله ی خود هستیم و فرقی نمیکند وضعیت چگونه باشد.

– به دشمنان خود میگوییم این موضوع چیزی را به جلو و یا به عقب نمیبرد؛ مقاومت، امروز، قوی تر از هر زمان دیگر است.

– پیشتر گفتم، رهبری سوریه و متحدانش اجازه نخواهند داد سوریه سقوط کند. در این روز، به ارتش سوریه برای آزادسازی کامل دمشق تبریک میگوییم؛ پیروزیهایی که در پی پیروزی ها می آیند.

 

سید حسن نصرالله در ادامه به برخی از مسائل انتخابات لبنان و برنامه های این حزب در اداره آتی کشور پرداخت…

 

/پایان

 

 

متن بالا را می پسندید؟ هم اکنون از ما حمایت کنید!

 

[maxbutton id=”1″ ] [maxbutton id=”2″ ] [maxbutton id=”3″ ] [maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”5″ ]

 

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.