در جریان یورش مسلحین هیئت تحریر الشام به مقر ارتش سوریه در یکی از محورهای غربی حلب، یک تانک T-72 ارتش سوریه به غنیمت مسلحین درآمد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مسلحین هیئت تحریر الشام در ۲۶ اسفند ماه، عملیاتی را با چاشنی غافلگیری علیه یکی از مقرهای ارتش سوریه در محور قبتان الجبل واقع در غرب حلب آغاز کردند.

در جریان این عملیات، چند تن از نظامیان سوری شهید و زخمی شدند. همچنین یک عراده تانک T-72 ارتش سوریه به غنیمت مسلحین تحریر الشام درآمد.

رسانه‌های نزدیک به مسلحین تحریر الشام مدعی شدند که در این عملیات، یک عراده تانک ارتش سوریه منهدم و تعدادی از نیروهای ارتش سوریه به شهادت رسیدند. نیروهای مسلحین نیز بدون تلفات، به مقرهای خود بازگشتند.

شایان ذکر است این نخسین تانک ارتش سوریه است که پس از ۴ سال به غنیمت مسلحین درآمده است. برای چندمین بار طی ماه‌های اخیر، حملات پارتیزانی مسلحین در محورهای غربی حلب و جنوبی ادلب و شکست خط دفاعی ارتش سوریه تکرار شده است. این حجم از آسیب پذیری نظامیان سوریه در برخی از محورهای درگیری، غافلگیری و عقب نشینی در برابر حملات مسلحین نقاط ضعفی است که طی ماه‌های آتی ارتش سوریه را با چالشی اساسی روبرو خواهد کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.