بمباران و اشغال مجدد بیمارستان شفا توسط ارتش اسرائیل

دوشنبه 28 اسفند 1402 - 13:38
https://iswnews.com/?p=115669

ارتش رژیم صهیونیستی پس از حملات هوایی و توپخانه‌ای، بیمارستان شفا در منطقه الرمال نوار غزه را مجددا اشغال کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۸ اسفند ماه، پس از حملات هوایی و توپخانه‌ای، به سوی بیمارستان شفا و ساختمان‌های اطراف آن یورش بردند.

در جریان این حملات، درب ورودی و بخش جراحی بیمارستان شفا دچار حریق شد و زنان و کودکان زیادی داخل این ساختمان بر اثر استنشاق دود، دچار خفگی شدند. بر اساس اطلاعات اولیه، ده‌ها فلسطینی در نتیجه حملات امروز ارتش اسرائیل به این بیمارستان شهید و زخمی شدند.

ساعاتی پس از حملات، بیمارستان شفا به طور کامل به اشغال ارتش اسرائیل درآمد و دستکم ۸۰ فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شدند. عملیات خاکبرداری اشغالگران اسرائیلی در داخل بیمارستان همچنان ادامه دارد و علی‌رغم ادعای برخی از رسانه‌های اسرائیلی مبنی بر حضور فرماندهان ارشد حماس و اسرای صهیونیست در این بیمارستان، هیچ کدام از اسرای اسرائیلی در این بیمارستان حضور نداشته‌اند و ارتش اسرائیل باز هم در عملیات آزادی اسرای خود با شکست مواجه شده است.

هدف قرار دادن بیمارستان شفا توسط ارتش اسرائیل

شایان ذکر است در ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲ نیز ارتش رژیم صهیونیستی، عملیاتی با هدف یورش به بیمارستان شفا و ساختمان های اطراف آن آغاز کرد. در آن زمان، رسانه‌های صهیونیستی ادعا کردند که فرماندهی حماس در اطراف این بیمارستان و تونل های زیرزمینی آن قرار دارد اما مدارک قابل استنادی در این خصوص توسط ارتش رژیم صهیونیستی منتشر نشد و این موضوع در حد شایعات باقی ماند.

لحظه ورود نظامیان اسرائیلی به یکی از ساختمان‌های مجاور بیمارستان شفا در غزه
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.