یورش مسلحین به مواضع ارتش سوریه در غرب حلب

سه شنبه 29 اسفند 1402 - 17:07
https://iswnews.com/?p=115703

مسلحین هیئت تحریر الشام، عملیاتی علیه مواضع ارتش سوریه در حومه غربی حلب ترتیب دادند که با پاسخ ارتش سوریه مواجه شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مسلحین هیئت تحریر الشام در ۲۸ اسفند ماه، عملیاتی علیه مقرهای ارتش سوریه در محورهای میزناز و الاربیخ واقع در حومه غربی حلب آغاز کردند.

مسلحین در این عملیات، قصد نفوذ به مقرهای ارتش سوریه را داشتند اما نظامیان سوری با استفاده از تسلیحات سنگین، مانع از پیشروی آنان شدند. همزمان با این درگیری، توپخانه ارتش سوریه نیز وارد عمل شده و خطوط تدارکاتی مسلحین در محور معره النعسان را مورد هدف قرار داد که طی این حملات، تعدادی از عناصر هیئت تحریر الشام کشته و زخمی شدند.

پس از مقاومت نیروهای ارتش سوریه، مسلحین از محورهای درگیری عقب نشینی کردند. ارتش سوریه در پاسخ به این اقدام مسلحین، حملات توپخانه‌ای و راکتی علیه مواضع آنان در استان ادلب را تشدید نمود.

شایان ذکر است مسلحین تحریر الشام در ۲۶ اسفند ماه نیز عملیاتی را با چاشنی غافلگیری علیه یکی از مقرهای ارتش سوریه در محور قبتان الجبل واقع در غرب حلب آغاز کردند که طی این عملیات، چند تن از نظامیان سوری شهید و زخمی شده و یک عراده تانک T-72 ارتش سوریه به غنیمت مسلحین تحریر الشام درآمد.

بیشتر بخوانید: یورش مسلحین به مقر ارتش سوریه در غرب حلب؛ تانک T-72 به دست مسلحین افتاد!

به نظر می‌رسد پس از این درگیری، ارتش سوریه مواضع خود در خط اول درگیری با مسلحین را تقویت کرده و سطح هوشیاری نیروهای خود در خطوط تماس با مسلحین را افزایش داده است و همین موضوع باعث شکست عملیات اخیر مسلحین تحریر الشام شده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.