عبور بیش از ۴۵۰۰ کشتی از دریای سرخ در سه ماه اخیر

پنجشنبه 2 فروردین 1403 - 10:38
https://iswnews.com/?p=115740

دولت نجات یمن اعلام کرد، در طول سه ماه اخبر باستثناء کشتی های غیرقانونی (اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی)، بیش از ۴۵۰۰ کشتی تجاری از مسیر دریاهای سرخ و عرب عبور کرده‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزارت حمل و نقل دولت نجات یمن در خبری اعلام کرد که تعداد کشتی‌هایی که از تاریخ ۱۱ ژانویه تا ۱۹ مارس (۲۱ دی تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۲) از مسیر دریاهای عرب و سرخ عبور کرده‌اند، به ۴۵۹۱ کشتی رسیده است.

دولت نجات یمن با تاکید بر علاقمندی صنعا نسبت به امنیت دریانوردی در دریاهای عرب و سرخ، تنگه باب المندب و اقیانوس هند تا دماغه امید نیک تصریح کرد، عبور تمام کشتی‌های تجاری به جز کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی ممنوع است. دولت یمن همچنین از کشتی‌های خارجی خواست تا به منظور حفظ امنیت کشتیرانی بین المللی با نیروهای مسلح یمن همکاری کرده و سیستم موقعیت یاب خود را فعال نگه دارند.

نیروهای مسلح یمن از ۲۷ مهر ماه تاکنون در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و توقف جنگ در نوار غزه، ۵۴ عملیات موشکی و پهپادی علیه کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی انجام داده‌اند. این اقدامات با توقیف کشتی اسرائیلی گلکسی لیدر در ۲۸ آبان ماه آغاز شده و حمله موشکی به تانکر مادو در ۲۷ اسفند ماه آخرین مورد از اقدامات ارتش یمن بوده است.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی انصارالله به بندر ایلات و تانکر آمریکایی (ویدیو)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.