در جریان حمله تروریستی افراد ناشناس به سالن کنسرت کروکوس در شهر مسکو، پایتخت روسیه دستکم ۱۳۳ تن جان باخته و بیش از ۱۴۰ نفر زخمی شدند.

طبق گزارش رسانه های روسی، مهاجمین چهار نفر بودند که اقدام به تیراندازی به سمت شرکت کنندگان در کنسرت کردند و پس از اجرای حمله از سالن کنسرت متواری شدند.

اتحادیه اروپا، آمریکا و برخی مقامات وابسته به دولت اوکراین ارتباط با این حمله تروریستی را تکذیب کرده‌اند. مقامات اتحادیه اروپا علاوه بر تکذیبیه، این حمله را محکوم کرده و گفته‌اند که از این حمله شوکه شده‌اند. پیتر استانو، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره گفت: «اتحادیه اروپا از اخبار حمله تروریستی در کروکوس شوکه شده‌ایم. اتحادیه اروپا هرگونه حمله به غیرنظامیان را محکوم و با شهروندان روسیه ابراز همدردی می کند.»

سفارت آمریکا در مسکو نیز در اظهارنظری مشابه، تاکید کرده که از حمله تروریستی در کروکوس سیتی شوکه است و به مردم روسیه تسلیت می‌گوید. نکته مهم در این باره هشدار دو هفته پیش سفارت آمریکا به شهروندان خود در مورد حملات احتمالی در اماکن شلوغ مسکو است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در واکنش به این حمله تروریستی گفت: «اقدام تروریستی اخیر در شهر مسکو را قویا محکوم کرده و با خانواده های جان باختگان ابراز همدردی می‌کنیم. به همکارم سرگئی لاورف، دولت و ملت روسیه این حادثه تلخ را تسلیت می گویم. مبارزه مشترک و موثر با ‎تروریسم، نیازمند اقدام جدی و بدون تبعیض جامعه بین المللی است.»

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای رسما مسئولیت حمله مسکو را به عهده گرفت. برخی رسانه‌های روسی در صحت بیانیه داعش تشکیک کرده‌اند. با توجه به پیشینه انتشار بیانیه های کاذب در حملات تروریستی داعش، این احتمال وجود دارد، اما طبق بررسی‌های تحولات جهان اسلام، بیانیه مذکور توسط سایت و رسانه‌های اصلی داعش منتشر شده و بیانیه این گروه درباره به عهده گرفتن مسئولیت حمله تروریستی مسکو صحیح است.

آتش سوزی در سالن کروکوس مهار و به طور کامل خاموش شده است. بالگردهای روسی در آسمان منطقه مشغول پروازهای امنیتی و اطلاعاتی هستند و آمبولانس های زیادی در نزدیکی ساختمان سالن کروکوس هستند.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از حمله تروریستی مسکو / ۱۱ عامل حمله بازداشت شدند

ویدیو: لحظه ورود و شلیک مهاجمین در سالن کنسرت کروکوس
ویدیو: لحظه شلیک مهاجمین به سمت شهروندان روس در سالن کنسرت کروکوس
ویدیو: لحظاتی پس از وقوع حمله در سالن کنسرت کروکوس مسکو
ویدیو: آتش سوزی در سالن کنسرت کروکوس
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. مجید شنبه, ۴ فروردین, ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴

    سلام ، طاعات قبول
    نکات قابل توجهی که در این زمینه هست (دست کم در فضای عمومی این هاست) :
    ۱.هشدار عجیب امریکا به اتباع امریکایی در اجتناب از حضور در اماکن عمومی
    ۲.در اینکه عملیات داعش بوده یا نه چیزی نمیتوان گفت ولی تا امروز دست کم من یاد ندارم داعش به مسیحی ها حمله ای کرده باشه (مساله شارلی ابدو انتقام جسارت به نبی مکرم اسلام بود)
    ۳.تا امروز داعش به هیچ شکل به منافع امریکا آسیبی نزده

    اتفاق عجیبی بود

    پاسخ
  2. محمدمهدی بندرچی شنبه, ۴ فروردین, ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱

    وقتی روسیه و چین به پیش نویس بیانیه ظالمانه آمریکا برای قطعنامه توقف شش هفته ای جنگ رای منفی می دهند و باعث بی آبرویی فیگور دروغین صلح ظالمانه در چهره آمریکا و اسرائیل می شوند، مسلم است باعث و بانی همان انفجارات کرمان به تحریک همان جنس وحوش خونخوار علیه روسها هم خواهد پرداخت که زدنش به نفع آمریکا هم خواهد بود و حمایت جنگ سالاران بی مغز آمریکایی را هم از اسرائیل به دنبال خواهد داشت چون گزارشات رسانه های اروپایی بوضوح نشان میدهد اروپا ته خط حمایت از اسرائیل است و نمی تواند وضعیت بد اقتصادی خود را با ورود به جنگ اسرائیلی ها برای مردم خودش توجیه کند افزون بر اینکه اگر روسیه تحریک شود و در مناطق دیگر به نبردهای ضد تروریزم مشفول شود و نیرو بفرستد جبهه دومی در جنگ اوکراین گشوده می شود و از بار فشار بر غرب خصوصا آلمان ها کاسته خواهد شد و نتیجه مطلوب آمریکایی ها یعنی کشاندن پوتین به پای میزمذاکره ممکن است حاصل شود یا با تعریف افق تهدید بتوانند زمان بخرند و ناتو را با پوتین به مذاکره بکشانند. حتی ممکن است آلمان ها تامین مالی این گروهک های تروریستی را بر عهده بگیرند چون درگیری بین اعراب و روسیه منتفی است.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.