حمله هوایی جنگنده های ائتلاف آمریکایی به صنعا (تصاویر)

شنبه 4 فروردین 1403 - 03:20
https://iswnews.com/?p=115820

جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی دقایقی پیش در یک عملیات هوایی استان صنعا، پایتخت یمن را مورد حمله قرار دادند.

حملات جنگنده های ائتلاف آمریکایی به پایتخت یمن شامل موارد زیر است:

– چهار حمله هوایی به منطقه عطان در مدیریت الوحده.
– دو حمله هوایی به منطقه النهدین در مدیریت السبعین.
– سه حمله هوایی به منطقه جربان در مدیریت سنحان.

جنگنده های ائتلاف آمریکایی پیش از این حملات نیز در ظهر روز جمعه ۳ فروردین ماه، دو حمله هوایی به مزرعه سردود در منطقه الکدن در مدیریت الضحی واقع در شمال استان الحدیده انجام داده بودند.

ستاد فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که در بین ساعت ۴:۲۲ تا ۲۳:۱۰ دقیقه روز ۳ فروردین ماه (به وقت صنعا)، نیروهای ارتش آمریکا موفق به انهدام چهار پهپاد انتحاری شدند. همچنین انصارالله اقدام به شلیک چهار موشک بالستیک ضد کشتی (ASBM) به سمت دریای سرخ کرده است که این حملات هیچ تلفات و یا خسارتی متوجه کشتی های آمریکایی، ائتلاف و کشتی‌های تجاری نکرده است. سنتکام همچنین مدعی است که نیروهای آمریکایی در حملات دفاعی خود سه انبار زیرزمینی انصارالله را در یمن منهدم کردند.

حملات عنوان شده در بیانیه آمریکا در انهدام انبارهای زیرزمینی احتمال زیاد مربوط به حملات هوایی شب گذشته در صنعا است. ارتش آمریکا مدعی است که حملات انصارالله موجب اخلال در کشتیرانی بین المللی شده است، اما دولت نجات یمن اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از ۴۵۰۰ کشتی در سه ماه اخیر از مسیر دریای سرخ عبور کرده‌اند! بنابراین ادعای آمریکا صحیح نیست و حملات هوایی علیه یمن صرفا یک مجموعه اقدام در حمایت از کشتیرانی اسرائیل است. اگرچه حملات موشکی و پهپادی انصارالله موجب توقف و بازگشت کشتی‌ها از مسیر خود به سمت بنادر اسرائیلی نمی‌شود اما موجب کاهش شدید حرکت کشتی‌ها به سمت فلسطین اشغالی و توقف فعالیت بنادر و شرکت‌های صهیونیستی شده و خسارات قابل توجهی را متوجه این رژیم کرده است.

بیشتر بخوانید: عبور بیش از ۴۵۰۰ کشتی از دریای سرخ در سه ماه اخیر

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.