نیروهای حزب الله در پاسخ به حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیلی به حومه‌ی شهر بعلبک، پایگاه موشکی و توپخانه ای ارتش اسرائیل در منطقه یوعاف و کمپ قلعه (کیلع) را مورد حمله سنگین راکتی قرار داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنگنده‌های ارتش اسرائیل بامداد امروز ۵ فروردین ماه، اقدام به بمباران یک ساختمان در منطقه العسیره در شهر بعلبک کردند. این حمله منجر به انهدام این ساختمان و جراحت سه غیرنظامی از جمله یک زن شده است.

ارتش اسرائیل مدعی است که در جریان این حمله به یک کارگاه تسلیحاتی حزب الله در بعلبک حمله کرده که در آن پرتابگرهای راکت نگهداری می‌شده است. این حمله سومین حمله هوایی اسرائیل به شهر بعلبک در جریان جنگ اخیر است.

پس از این حمله، نیروهای حزب الله به شلیک ۶۰ فروند راکت به پایگاه موشکی و توپخانه ای یوعاف و کمپ قلعه (کیلع) حمله کردند. سامانه‌های پدافندی ارتش اسرائیل با تعدادی از این راکت‌ها مقابله کرده و تعدادی دیگر به اراضی اشغالی اصابت کرده‌اند.

با احتساب این حمله، حزب الله در طول ماه‌های اخیر چهار بار به پایگاه کیلع حمله کرده است. این پایگاه مرکز فرماندهی پدافند هوایی و موشکی ارتش اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی است و محل آموزش نیروهای تیپ گولانی که در جریان نبردهای نوار غزه نیز شرکت داشتند نیز می‌باشد.

بیشتر بخوانید: پاسخ حزب الله به تشدید درگیری اسرائیل / بیش از ۱۰۰ راکت به جولان اشغالی شلیک شد (ویدیو)

ویدیوی ارتش اسرائیل از لحظه وقوع حمله هوایی به ساختمانی در شهر بعلبک
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.