شبکه الجزیره به نقل از منابع محلی گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی پس از تجاوز دسته جمعی به زنان پناهنده حاضر در بیمارستان الشفا، آن‌ها را به قتل رساندند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” شبکه الجزیره به نقل از افراد حاضر در بیمارستان الشفا در نوار غزه اعلام کرد که ‏نیروهای اشغالگر اسرائیلی پس از ورود به بیمارستان شفا و تجاوز دسته جمعی به زنان فلسطینی که در این بیمارستان پناه گرفته بودند، آن‌ها را به قتل رساندند.

گزارش شبکه الجزیره از تجاوز نظامیان اشغالگر اسرائیلی به زنان فلسطینی در بیمارستان الشفا

در همین رابطه، یکی از خبرنگاران فلسطینی در توییتر نوشت: شوهر یکی از زنانی که مورد تجاوز نیروهای ارتش اسرائیل در بیمارستان الشفا غزه قرار گرفت، می‌گوید: سربازان به همسر او دستور دادند لباس‌هایش را درآورد و شروع به کتک زدن کردند. سپس زن به آن‌ها گفت: «من پنج ماهه باردار هستم، مرا نزنید» اما متأسفانه به کتک زدن او ادامه دادند. بعد از ساعت‌ها، تمامی زن‌ها به جز زن باردار و فرزندانش را بیرون آوردند؛ جلوی چشم شوهر، فرزندان و اقوامش به او تجاوز کردند. آن‌ها به مردان دستور دادند که چشمان خود را نبندند وگرنه به آن‌ها شلیک می‌کنند.

توییت فعال فلسطینی

علاوه بر این جنایت، نظامیان اشغالگر اسرائیلی در روز گذشته، دکتر محمد زاهر النونو پزشک فلسطینی را که حاضر به ترک بیمارستان الشفا نشد و همچنان بر ماندن و مداوای مجروحان و بیماران اصرار داشت، به شهادت رساندند.

تصویری از شهید محمد زاهر النونو

این گزارشات در حالی منتشر شده است که ارتش اسرائیل چندی قبل مدعی شده بود بدرفتاری با بازداشت شدگان مطلقا ممنوع است. طی ساعات اخیر، بسیاری از خبرنگاران و فعالان مجازی با استناد به گزارشات منابع محلی، خواستار ورود جدی نهادهای بین‌المللی و آغاز تحقیقات سازمان ملل در خصوص جنایات نظامیان اسرائیلی در بیمارستان الشفا شده‌اند.

شایان ذکر است اقدامات جنایتکارانه اسرائیل در نوار غزه در حالی صورت می‌گیرد که نهادها و سازمان‌های بین‌المللی تاکنون اقدام جدی در خصوص توقف و یا محکومیت این دست از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه انجام نداده‌اند. در بهمن ماه ۱۴۰۲ پس از انتشار اخبار و اسناد مختلف از جنایات نظامیان اسرائیلی علیه غیرنظامیان فلسطینی، گزارشگران سازمان ملل متحد تنها با انتشار بیانیه‌ای، نسبت به تجاوزهای گزارش شده و تهدید به تجاوز جنسی توسط نیروهای اسرائیلی علیه زنان و دختران فلسطینی در بازداشت خودسرانه ابراز نگرانی کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سعید یکشنبه, ۵ فروردین, ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲

    حالا میشه احساساتی شد یا نه؟ حالا میشه داستان خلخال زن یهودی و روا بودن دق کردن مرد مسلمان رو گفت یا نه؟
    حالا میشه از سرداران سپاه درخواست کرد به فرمان رهبری مبنی بر قطع کردن جریان های و شریان های حیاتی رژیم خونخوار صهیونیستی عمل کنند یا نه؟
    میشه پرسید چطور یمنی ها میتونن تنگه یاب المندب رو لگبر غاصبان صهیونیستی ببندند و ما تنگه هرمز رو نمیتونیم ببندیم؟
    یه وقت این سوالات به صبر استراتژیک مسئولین ضربه نزنه!!!!

    پاسخ
    1. فرزند ایران دوشنبه, ۶ فروردین, ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷

      تنگه هرمز را ببندیم کشورهای عربی و بقیه همان کاری را می کنند که امروز با یمن می کنند. کافی بود یک قدم بر می داشتند بر علیه اسرائیل. این جنگ ما نیست و ما بیشتر از هرکسی در ان نقش افرینی کرده ایم.

    2. سعید سه شنبه, ۷ فروردین, ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴

      در جواب فرزند ایران.
      اولا پس خاک بر سر ما که از یمن کمتر هستیم‌ چه در شجاعت و چه در ایمان به خدا.
      در ضمن یه مسلمان هر جایی که بین ظالم و مظلوم جنک در جریان باشه، به دستور پیغمبر باید از به یاری مظلوم بره و این که بگه جنگ من نیست معنی نداره.
      طبق استدلال خودتون ترک ها هم میتونن بگن این جنگ ما نیست!!! از اون طرف عرب ها هم بگن فلسطینی ها اصالتا کنعانی و فینیقی هستن و به ما هم ربطی نداره!!!!
      اگه به خاطر دادن چند تا سلاح قرار باشه خودمون رو سهیم در جهاد با صهیونیست ها بدونیم، پس حتما قذافی هم در جنگ علیه صدام شریک بوده چون به ایران سلاح داده!!!

    3. فرزند ایران سه شنبه, ۷ فروردین, ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱

      در جواب دوستمان سعید:
      سهیم بودن سهیم بودنه. کوچک یا بزرگ تفاوتی نداره، بله قذافی در مقطعی و حافظ اسد در تمام جنگ علیه صدام با ما سهیم بودند. انصاف نیست تمام حمایت های تسلیحاتی و مالی و سیاسی و غیره را نه فقط از فلسطین بلکه تمام نیروهای مقاومت در منطقه را صرفا چند اسلحه بنامیم. ما از یمن کمتر نیستیم بلکه شرایط متفاوتی داریم. اول انکه سرمایه اجتماعی در داخل کشور برای مداخله زیاد به اندازه مناطق تحت تسلط انصارالله در یمن نیست و این یک واقعیت است. دوم یمن چیزی برای از دست دادن ندارد و این اقدامات شجاعانه اثر مناسبی در بین مسلمانان و اعراب دارد تا با برادران مسلمان عمدتا غیر شیعه خود اشتی کنند و سوم دور ماندن ایران از اتش جنگ نقطه اتکای خوبی برای نیروهای مقاومت است. فراموش نکنید ما هرچقدر هم قوی باشیم در برابر یک جنگ تمام عیار با امریکا به عنوان نقطه اتکای اسراپیل اسیب پذیریم. سخن پایانی اینکه فلسطین مسئله اسلام و اعراب است و بدون مداخله انها این جنگ سخت میشود نباید هیجان زده عمل کرد، شجاعت صرفا کافی نیست بلکه باید عقلانیت داشت. اگر صلح در حدیبیه در عین عقلانیت بوده جنگ در کربلا هم عین عقلانیت است ولو در ظاهر یا کوتاه مدت به چشم نیاید. وسلام

  2. فرزند ایران دوشنبه, ۶ فروردین, ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴

    کشورهای عربی و ترکیه چشمتان روشن. بی بخار تر از انها ندیدم

    پاسخ
  3. فرزند ایران چهارشنبه, ۸ فروردین, ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱

    چرا سایتی مثل شما که در بسیاری اخبار یک منبع حساب میش. نظراتی را که با وقت گذاشتن بر اساس حس مسئولیت قرار می دهیم را منتشر نمی کنه

    پاسخ
    1. Mirza چهارشنبه, ۸ فروردین, ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲

      برادر عزیز کامنتهایی که حاوی تهمت یا افعال و کلمات نامناسب باشند منتشر نخواهند شد.

  4. سعید پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴

    ۱- جناب فرزند ایران گفتند که فلسطین مسئله اسلام و اعرابه!!! حالا این به کنار که جنگ اخیر غزه جنگ حلال زادگی و حرام زادگیه و تمامی حلال زاده ها در سراسر دنیا دارن از فلسطین حمایت می‌کنند.
    ۲- اما نکته دیگه اینه که آیا مسلمون هستیم یا نه آیا ایران کشور اسلامی هست یا نه؟
    وظیفه ما فقط به دادن سلاح خلاصه میشه؟
    در این صورت فرق ما با عبیدالله ابن حُر جُعفی چیه؟ اونم به امام حسین گفت من حاضرم اسب، زره و مقداری پول رو به شما بدم اما خودم تو کربلا نمیام؟
    ۳- ایشون در ظلمی آشکار، تنها با دید مادیگرایانه در مورد یمنی ها نوشتن که برای اونا حمایت از فلسطین منفعت داره!! البته این سنت خداست که به کسی که به مظلوم کمک میکنه، عزت میده.
    حتی اگه با همین دید هم نگاه کنیم باز هم یمنی ها یه قدم بزرگ از ما جلوتر هستن. حتی ریایی که به نفع دین باشه و به حفظ دین کمک بکنه از بی دینی بهتره.
    ۴- این که میگن یمنی ها چیزی برای از دست دادن ولی ما داریم یعنی همون عافیت طلبی. ریشه لین عافیت طلبی هم داشتن نگاه مادی گرایانه له جهان هستی و فراموش کردن آخرته. عافیت طلب هم هرگز نمیتونه پا به رکاب امام حسین باشه. کم نبودن افرادی که دلشون با امام حسین بود ولی به خاطر عافیت طلبی و دودوتا چهارتا کردن و ترس از دست رفتن ثروت و قدرت و خانواده حاضر به کمک به امام حسین نشدند.
    ۴- غیر از اون چه اتفاقی افتاده که به قول ایشون انصارالله در مناطق تحت کنترل خودش که به اندازه یه استان ایرانه، آنقدر سرمایه اجتماعی داره که بتونه با آمریکا سرشاخ بشه ولی ما نداربم؟ ما جطور اول انقلابی که حتی سیم خاردار نداشتیم ولی اونقدر سرمایه اجتماعی داشتیم که وقتی امام خمینی جمعه آخر ماه رمضان رپ به عنوان روز قدس اعلام میکنه کل مسلمونهای دنیا از این کار تبعیت میکنن؟ چی شد که الآن موشک هایپرسونیک داریم و سرمایه اجتماعی نداریم؟ مگه غیر از اینه که به اسم مصلحت سنجی از آرمان هامون دست کشیدیدم؟
    ۵- وقتی میگم دیگه ایمان به خدا نداریم یعنی همین. یعنی انصارالله تنها به تکیه بر نصرت تالهی با جهان صهیونیسم درگیر شده اند و اینجا ما از اسم درگیری با آمریکا واهمه داریم. انگار نه انگار که خدا قدرت مطلقه نه آمریکا.
    کجان امثال نادر مهدوی که با تکیه بر خدا آمریکا رو خوار کردند؟

    پاسخ
    1. فرزند ایران جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶

      شکی در حق بودن جبهه فلسطینی و باطل بودن اسرائیل نیست برای حمایت از مظلوم هم کافیه انسان باشی حالا در هر ملیت و دینی لزومی به ازمایش ژنتیک هم نیست.
      گفتید ایا ما مسلمانیم، بله که هستیم تا همین جاش هم به لطف وجود همین ایران، اسلام بیش از این به قهقرا نرفته. قبلا هم گفتم کمک ها و دخالت های ما در قضیه فلسطین را ارسال چندتا کلاشنیکف نکنید تا همین امروز از ۷ اکتبر ما چندین پاسدار شهید در سوریه داشتیم. مقایسه با عبیدالله حر جعفی هم از ان حرفها بود، او را امامش حضوری خواست و دوری کرد. ما که دعوت نشدیم.
      از کجای حرفمان به این نتیجه رسیدی که گفتم یمنی ها برای منفعت مداخله کرده اند، بلکه تاثیر اقدامات شجاعانه شان را اثر جانبی مفیدی برای انها دانستم تا وضعیتشان در اینده بهتر از چیزی شود که الان هست. یمن قوی و بزرگ بهتر از یک یمن گشنه و تکه تکه شده است اگر در مسیر فعلی بماند. من هم به یمنی ها و استقامت و شجاعتشان افتخار می کنم اما همچنان معتقدم یمن و انصارالله طعنه ای هستند بر منفعلی و سکوت دیگر اعراب و مسلمانها نه ما. شما می گویید خدا و من می گویم ایران وسیله خدا که بوده تا امروز یمن و انصارالله باشند و چنین امکاناتی برای این مداخله داشته باشند.
      و اینکه چه اتفاقی افتاده که ما ان سرمایه اجتماعی اصارالله را نداریم. پاسخ گویش من نیستم، شاید فرزندان سید ملک بدرالدین در پی خرید خانه یا گرفتن اقامت در المان و کانادا نیستند، یا کسی نیست برای خریدن یک باغ در صنعا امضایشان را جعل کنه. بحث شعار و عمل برادر من.
      اتفاقی که امروز در غزه می افتد لازم نبود به خبر چنین جنایت های وحشتناکی برسد تا قلب ما به درد اورد از همان روز ۸ اکتبر از همان ۸۰ سال پیش هر ازاده و مسلمانی را به درد می اورد و حکایت همان قضیه کنیز یهودی است. در هر حال همچنان معتقد به اینیم باید با احتیاط و عقلانیت جلو رفت. دین ما دین عقل است. سید شهدا هم در عاشورا در جنگی که می دانست شکست خواهد خورد و با یک نیروی کوچک چند ده نفره همه تدابیر جنگی مرسوم و ممکن را رعایت کرد. ناراحتی شما قابل درک است اما افتادن در دام دشمن بی حیایی که ارزوی کشیدن ایران به جنگ را دارد دور از منطق است.

    2. سعید جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵

      جناب فرزند ایران
      ۱- اون چیزی که شما الآن اسمش رو گذاشتین عقل واقعا عقل نیست بلکه ترسه اونم از نوع شیطانیش. همون ترسی که میگه نهی از منکر نکن چون ممکنه فحش بشنوی یا بهت صدمه بزنن. یاد سریال جومونگ افتادم اونجا هم هر وقت از کسی میخواستن تسلیم بشه، بهش میگفتن کار عاقلانه رو انجام بده!!!
      ۲- اون مسئولینی که سرمایه انقلاب رو از بین بردند که از مریخ نیومدند. اونا هم به خیال خودشون داشتن برای خودشون و فرزندانشون کار عاقلانه می‌کردند. دقیقا بدبختی همینه که به اسم عقل و مصلحت سنجی از اصول انقلاب عدول کردیم.
      همون موقع که ناوهای آمریکایی اومدن تو خلیج فارس، غیر از نادر مهدوی و تیمش کی به فرمان امام خمینی عمل کرد؟ همه میگفتن درگیری با آمریکا عاقلانه نیست!!!
      ۳- کی گفته از ما دعوت نشده؟ بارها ابوعبیده درخواست کمک نکرده؟ محمد الضیف به مناسبت رمضان مسلمانان رو به یاری نخونده؟
      یحیی السنوار مگه به مناسبت سال نوی میلادی بیانیه نداد؟ مگه تو بیانیه اش نگفت”بمباران تل آویو در آغازسال ٢٠٢۴ تنها آغاز راه است. ما از برادران مسلمان خود در مقاومت می خواهیم دیگر سیاست را کنار گذاشته و وارد میدان شوند.”
      واقعا فکر میکنی این جمله السنوار برای کنار گذاشتن سیاسی کاری خطاب به اردوغان ناتویی بوده یا به ایرانی که شعار حمایت از فلسطین سر داده بود؟
      ۴- بله ما داریم تو سوریه شهید میدیم ولی بدبختی اینه که این افراد تو جنگ شهید نمیشن و به قول مرحوم شریعتی دارن نفله میشن!! ما هنوز انتقام قاسم سلیمانی رو نگرفته ایم؟ چه برسه به انتقام سید رضی و این ۳۳ نفری که دیشب تو حلب شهید شده اند.
      انتقامی در کار نیست چون قراره کار عاقلانه بکنیم، چون بر عکس که یمنی ها که به جز خدا چیزی ندارن، ما خیلی امکانات داریم ولی خدا رو نداریم‌.
      ۵- وقتی ایران کاری نمیکنه باید هم بعد از سال ها مشرک خونده شدن حماس توسط داعش، این گروه صهیونیستی به اسم فلسطین و برای تخریب وجهه فلسطین وارد بشه و بگه به جای حمله به اسرائیل برای دفاع از فلسطین به شهروندان اروپایی حمله میکنه!!
      ۶- نمیدونم شما از کی وارد این سایت شدید. ولی من به شخصه از همون روز اول میگفتم این جنگیه که ایران باید مستقیما توش مشارکت کنه و کامنت هام هست. و خشم من فقط مربوط به فاجعه بیمارستان شفا نیست.
      ۷- معصوم خودش و خانواده اش رو فدا کرد تا دین خدا باقی بمونه. الآن زمان امام حسن نیست که با صلح دین خدا حفظ بشه برعکس الآن زمان امام حسینه اگه نجنگیم دینی باقی نمیمونه چون میگن دیدین اینهایی هم که انقدر حرف از خدا و شهادت می‌زدند مثل موش تو سوراخ رفتند و گذاشتند هم کیش هاشون قتل عام بشن. چه دبن خوبی که به مسلمان اجازه میده برای حفط خودش، قتل عام شدن بقیه رو بببنه و با دیدن پیکرهای کودکان تکه تکه شده روزه بگیره و با جوی های خونی که از مسلمانان به راه افتاده افطار کنه!!!

    3. فرزند ایران شنبه, ۱۱ فروردین, ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۲

      آقا سعید پیگیری و ممارستتان در تلاش تایید حرفهایتان که از ورود به جنگ حرف می زند ستودنیست.
      اول آنکه محمد ضیف و یحیی سنوار و حتی سید ملک و سید حسن گرچه محترم هستند اما این نیست که بر ما ولایت داشته باشند و خواستشان خواست ولی باشد. زلنسکی هم در اوکراین خیلی خواسته ها دارد اما به همه خواسته هایش توجه نمی شود از سوی حامیانش.
      دوم گفتم وضعیت دوران امام با الان قابل قیاس نیس و فراموش نکنید در همان جنگ نفتکش ها هم گرچه شرافتشان قابل تقدیر بود و آثار مثبت خودش را داشت اما همان موقع هم به خصوص بعد از آسیب دیدن رزم ناو آمریکایی ما درگیری یک روند از تلافی های آمریکا شدیم که طی آن ۳ ناو، ۲ سکوی نفتی، ۲ قایق تندرو و یک هواپیمای مسافربری را در مجموع با چند صد شهید از دست دادیم و هزینه گزافی برای شکستن هیمنه آمریکا بود گرچه شخصا هم معتقدم خون شهیدان به هدر نرفته.
      سوم در این مورد با شما موافقم که ما در بحث انتقام و تلافی نه فقط از اسرائیل و آمریکا بلکه برخی همسایگان دیگرمان هم به شدت منفعلانه و ضعیف عملکرده این و البته این دو دلیل عمده دارد اولی همان نبود سرمایه اجتماعیست که مسئولین به آن واقف هستند دومی نیفتادند در بازی اسرائیل برای کشیدن ایران به یک جنگ تمام عیار با همسایگانش یا آمریکا بوده است ما انتقام هایمان یا نمی گیریم یا با تاخیر میگیریم و یا نا متناسب می گیریم و یا چندان استفاده تبلیغاتی از آن نداریم.
      چهارم رو چه حسابی می گویید در وضعیت امام حسن نیستیم و وضعیت حسینیست؟؟؟؟؟!!!!
      فکر کنید ما وارد این جنگ شویم، چه کار می توانیم بکنیم، تا کجا قصد داریم پیش برویم، اگر این یک جنگ محدود باشد به شلیک موشک از جانب ما ختم میشود که با توجه به امکانات پدافندی اسرائیل نیاز به شلیک چند ده موشک به یک یا چند نقطه خاص و یا چند صد موشک به چند نقطه داریم. استفاده از توان پهپادیمان با توجه به حضور آمریکایی ها در عراق و اردن چندان ممکن نیست، امکان گذر زمینی هم نخواهیم داشت حتی از سوریه به احتمال قوی، بعد اسرائیل هم پاسخ خواهد داد. که این چندان جای نگرانی ندارد. مشکل اساسی آمریکاس که به یاری اسرائیل خواهد آمد و این می تواند به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود که شاید آمریکا پیروزش نباشد اما ما به شدت آسیب خواهیم دید. چرا خودمان را در خطر نابودی قرار دهیم وقتی حیات مقاومت به ما بستگی دارد.
      به امام حسن هم بعد از قبول صلح خیلی حرفها زدند، مگر به حرف دیگران است. اینهایی که به دور ماندن ایران از جنگ می گویند موش اگر واردش شویم هم می گویند خر، وجود دارند که بگویند در نهایت باید تصمیم درست را گرفت. من هم آرزو دارم همین فردا اسرائیل را نابود می کردیم و در قدس نماز می خواندیم ولی از آرزو تا واقعیت فاصله بسیار است. حوصله کنید. اگر به وعده الهی یقین دارید شک نکنید کار این نکبت دیر یا زود تمام خواهد شد.

  5. سعید سه شنبه, ۱۴ فروردین, ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۳

    جناب فرزند ایران.
    حوصله کنید. سفارت ایران رو زدند.
    بحث بیشتر از این فایده نداره

    پاسخ
  6. مهدی چهارشنبه, ۱۵ فروردین, ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳

    سلام و عرض ادب
    دیگه وقتشه برن سراغ تنگه جبل الطارق توسط جنگجوهای کشور صاحارا(صحرا) جنوب مراکش

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.