سفیر آمریکا در بغداد: داعش در عراق هنوز یک تهدید است

دوشنبه 6 فروردین 1403 - 11:48
https://iswnews.com/?p=115931

سفیر آمریکا در بغداد اظهار داشت که فعالیت ائتلاف بین‌المللی برای شکست کامل گروه تروریستی داعش در عراق هنوز پایان نیافته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” آلینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در عراق طی مصاحبه با خبرگزاری رویترز بیان داشت که داعش همچنان در عراق یک تهدید است و همکاری ائتلاف نظامی به رهبری ایالات متحده با عراق برای شکست کامل این گروه پایان نیافته است.

رومانوفسکی گفت: هم ما و هم دولت عراق ارزیابی می‌کنیم که داعش در عراق هنوز یک تهدید است. خطر بسیار بسیار کاهش یافته اما با این وجود کار ما اساساً پایان نیافته است و می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که نیروهای عراقی می‌توانند برای همیشه داعش را شکست دهند.

وی تاکید کرد که پایان ماموریت ائتلاف به توانایی‌های نیروهای امنیتی عراق، محیط عملیاتی و تهدید ناشی از داعش بستگی دارد. پایان دادن به کار ائتلاف زمان بیشتری نیاز دارد.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که مقامات عراقی طی ماه‌های اخیر بارها در خصوص کاهش خطر داعش و افزایش توانمندی‌های نظامی عراق سخن گفته‌اند. محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق اخیرا در جریان کنفرانس گفتگوی بغداد اظهار داشت: داعش امروز یک سازمان شکست خورده است؛ توانمندی نیروهای امنیتی عراق، ما را متقاعد کرده که می‌توان به ماموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی پایان داد.

بیشتر بخوانید: نخست وزیر عراق: می‌توان به ماموریت ائتلاف بین‌المللی پایان داد

سخنان رومانوفسکی نشان می‌دهد که آمریکا قصد دارد به بهانه خطر بازگشت و فعالیت داعش، توافق خود با دولت عراق را نادیده گرفته و خروج نظامیان آمریکایی از عراق را به تعویق بیندازد؛ موضوعی که در گذشته نیز صورت گرفته و مسبوق به سابقه می‌باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.

مطالب پیشنهادی