۲۱ شهید و زخمی در حمله هوایی به شرق سوریه

سه شنبه 7 فروردین 1403 - 10:45
https://iswnews.com/?p=115942

در پی حمله هوایی ارتش تروریستی آمریکا به شهرهای المیادین، البوکمال و دیرالزور در شرق سوریه، یک نفر شهید و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنگنده های رژیم اسرائیل در بامداد ۷ فروردین ماه، حملاتی را علیه اهدافی در شهرهای البوکمال، المیادین و دیرالزور ترتیب دادند.

در همین رابطه، نیروهای دفاع وطنی سوریه مستقر در دیرالزور درباره جزئیات این حملات اعلام کردند: در ساعت ۰۱:۴۹ (به وقت محلی) چند فروند جنگنده، دستکم ۱۰ مورد حمله هوایی به طور همزمان انجام دادند و بسیاری از مناطق در این استان از جمله خیابان رئاسه الجامعه شهر دیرالزور، محله التمو شهر المیادین، منطقه السویعیه، روستای الصالحیه و خیابان الحجانه شهر البوکمال مورد را هدف قرار دادند.

لحظه برخورد یکی از موشکها

علاوه بر این مناطق، محله الفیلات، منطقه عیاش شهر دیرالزور و منطقه الهری در مرز سوریه و عراق نیز هدف حمله قرار گرفتند. در نتیجه این حملات، یک غیرنظامی به نام “عماد شهاب” شهید و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند. تعدادی از مجروحین به بیمارستان شهر دیرالزور منتقل شدند.

دقایقی پس از حمله، اخباری مبنی بر شهادت مستشاران ایرانی و چند تن از نیروهای مقاومت توسط منابع نزدیک به مسلحین منتشر شد که تا این لحظه قابل تایید نمی‌باشد.

ساعاتی پس از این حملات، یک مسئول آمریکایی در گفتگو با شبکه الجزیره مدعی شد که آمریکا امشب هیچ حمله‌ای علیه سوریه انجام نداده است. این ادعا در حالی مطرح شده است که انگشت اتهام به سمت ارتش تروریستی آمریکا نیز هست. بر اساس برخی اطلاعات، گفته میشود در حملات مذکور موشکهای زمین به زمین از سمت شمال رود فرات نیز شلیک شده است.

آثار حمله هوایی به شهر دیرالزور
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.