شهادت فرماندهان ارشد نیروی قدس در حمله اسرائیل به دمشق

دوشنبه 13 فروردین 1403 - 22:00
https://iswnews.com/?p=116245

در پی حمله ارتش رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، چند تن از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران به شهادت رسیدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۳ فروردین ماه از سمت جولان اشغالی، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را مورد هدف قرار داد که طی این حمله، سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی، از فرماندهان ارشد جبههٔ مقاومت و محمدهادی حاجی رحیمی، معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه پاسداران و چند تن دیگر به شهادت رسیدند.

اعلام خبر شهادت سردار زاهدی در صداوسیمای ایران

در همین رابطه، حسین اکبری، سفیر ایران در دمشق اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با ۶ موشک از آسمان جولان اشغالی ساختمان کنسول‌گریِ ایران را هدف حمله قرار داد. اقدام رژیم صهیونیستی برخلاف تمام قوانین بین‌المللی بوده و پاسخ قاطع ما را در پی خواهد داشت.

سخنان سفیر ایران در دمشق

گفتنی است سردار سرتیپ محمدرضا زاهدی در ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان متولد شد. شهید زاهدی در جریان دفاع مقدس به فرماندهی لشکر ۱۴ امام حسین منصوب شد و در سال ۸۴ فرماندهی نیروی زمینی سپاه را عهده دار شد. سردار زاهدی از سال ۸۷ وارد مجموعه نیروی قدس سپاه شد و در جریان جنگ سوریه مجاهدت و خدمات زیادی را ‌در دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) ارائه کرد.

سردار زاهدی همچنین از سال ۹۵ تا ۹۸ معاونت عملیات سپاه پاسداران را برعهده داشت. سردار زاهدی با آغاز جنگ فلسطین، به پشتیبانی از گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان و همچنین ماموریت مستشاری در سوریه پرداخت و در جریان حمله تروریستی امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به مقام شهادت نائل شد.

این اولین بار است که رژیم اسرائیل به یک مکان دیپلماتیک به‌صورت مستقیم حمله می‌کند؛ پیش از حمله امروز، ارتش رژیم صهیونیستی تنها مقرهای نظامی در سوریه را مورد هدف قرار می‌داد. غرب و نظامهای سلطه‌گر غربی، تمام نُرم‌ها و قوانین بین المللی را به سخره گرفته، زیر پا نهاده و از بین برده اند. این حمله نشان می‌دهد که کنوانسیون وین برای جنگ طلبان و جنگ افروزان اسرائیلی هیچ معنایی ندارد. صهیونیست‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا سطح تنش در غرب آسیا را افزایش دهند و از تمامی خطوط قرمزها عبور کنند. همه باید این را بدانند که “بعید است که جمهوری اسلامی ایران، حمله اسرائیل به کنسولگری ایران و شهادت مستشاران نظامی‌اش را بی‌پاسخ بگذارد!” همه منتظر پاسخ ایران هستند.

گفته می‌شود جلسه شورای عالی امنیت ملی ایران جهت بررسی نحوه و شدت پاسخگویی به حمله امروز رژیم صهیونیستی تشکیل شده است اما تا این لحظه نتیجه نهایی و جزئیات تصمیمات اعضای شورا اعلام نشده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. فرزند ایران دوشنبه, ۱۳ فروردین, ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴

    محض رضای خدا آبروی مان را حفظ کنید یک پاسخ قاطع دهید. اسرائیل باید بداند راه فراری از بحران غزه ندارد

    پاسخ
    1. سعید سه شنبه, ۱۴ فروردین, ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۵

      جناب فرزند ایران
      گویا شما هم به جرگه بی عقلانی مثل من پیوستند!!
      به قول حضرت علی کسی که به هنگام یاری رهبرش در خواب باشد، با لگد دشمن بیدار می شود.
      اون موقعی که میگفتم به دستور رهبری باید تنگه هرمز بسته بشه دقیقا برای امروز میگفتم.

    2. سعید سه شنبه, ۱۴ فروردین, ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۶

      با حمله مستقیم به خاک کشور و شهادت فرماندهان ارشد سپاه شام، بطلان نظریه #صبر_راهبردی آشکار شد.
      عدم واکنش مستقیم به مهاجم، من بعد صبر راهبردی نیست، حماقت راهبردی، ناشی از ترس راهبردی است و مقدمه شکست و عقب نشینی…

    3. فرزند ایران سه شنبه, ۱۴ فروردین, ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲

      آقا سعید دقیقا منتظر شما بودم.
      خیر هنوز هم حرفم همان است. گفتم وقتی به ما حمله میشود باید مقابله به مثل متناسب انجام دهیم و طوری باشد که بتوان مصرف داخلی و خارجی برایمان داشته باشد. عرف، شرع و قانون حالا همه پشتیبان اقدام متقابل ایران است. امیدواریم یک هدف مشخص اسرائیلی هدف قرار داده شود با کشته های که تابوتش پرچم نحسشان را داشته باشد. نه مثلا حمله به یک هدف آمریکایی یا در کردستان عراق.

    4. سعید چهارشنبه, ۱۵ فروردین, ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۴

      جناب فرزند ایران
      اولا چند تا کامنت دیگه هم گذاشتم که مسیولین سایت تشخیص دادن که توهین آمیزه و منتشر نکردن‌.
      اما همون طور که قبلا نوشتم متاسفانه امثال شما مصداق کسانی هستن که شاید اونم شاید با لگد دشمن بیدار میشن. وقتی تقاضای برخورد میکنن که حتما به خودشون آسیبی رسیده باشه و انگار نه انگار رسول خدا فرمود هر کسی صدای یاری طلبیدن رو از مظلومی بشنوه و بهش کمک نکنه مسلمان نیست. (که قبلا گفتم فلسطینی ها مکررا درخواست کمک کردند.)
      مطمئنی همه موافق اقدام متقابلن؟ بی ناموس ها که باید براشون فقط کار فرهنگی کرد و عقیده متفاوتی نسبت به ما دارن که جشن گرفتن و قیمت دلار رو بالا بردند!
      چرا حالا فقط یک هدف اسرائیلی؟ این همه جنایت کردن و فقط ما یه هدف داشته باشیم؟
      بالاخره قرار است تل آویو و حیفا رو با خاک یکسان کنیم یا هنوز اسرائیل غلطی نکرده؟

    5. فرزند ایران چهارشنبه, ۱۵ فروردین, ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴

      آقا سعید ما رهبر و مسئول در این کشور داریم تصمیم هرچه باشد وظیفه ما حمایت و اطاعت است. شخصا مخالف دو دستگی هستم. امروز نظام اعتقادی به جنگ ندارد و این منطق و عقلانیت خود را دارد و مشخصا ترس نیست. دوما منظورتان از با خاک یکسان کردن تلاویو و حیفا چیست، این فقط یک اصطلاح است، حتی اگر بتوانیم چنین کاری کنیم آیا مشکل حل میشود. هیچ کشوری با، با خاک یکسان شدن حتی همه شهرهایش از بین نمیرود. شهرها ساخته میشوند، آلمان و ژاپن همین غزه بعد از ویرانیهای بزرگ ساخته شدند. بم هم بعد از یک زلزله وحشتناک دوباره ساخته شد. فکر می کنید قیمت طلا و دلار رفته بالا کار مردم عادیست؟؟ خیر کار از ما بهترانست. سرمایه اجتماعی همینجا از دست میروند، بخشی از مردم علاقه فداکاری برای آقازادگانی که عاشق اقامت کانادا یا باغ یک حوزه علمیه هستند ندارند. به جای کار فرهنگی و مقابله با دلایل بی اعتقادی مردم به دنبال جنگ و ویرانی و کشتار هستید.
      علی علیه السلام در صفین جنگ را ۲ ماه به تاخیر انداخت و در برابر اصرار دوستان استدلالش این بود که جنگ را به تاخیر نیانداخته مگر به امید اصلاح یک نفر از طرف مقابل، سید شهدا هم در کربلا تا آخرین لحظه پی پند و موعظه بود بلکه یک نفر از آن جماعت بی دین و انسانیت خود را نجات دهد، وظیفه ما نجات است نه نابودی.
      اصرارتان برای به راه انداختن جنگ و ترسو جلوه نشان دادن کشور در چنین ابعادی شک بر انگیز است. اگر قرض سوئی ندارید کمی با ذهن باز به فرمایشات بنده توجه کنید.
      من و خیلی های دیگر فرزندان این سرزمین هستیم کسی نگاه چپ به آن بیاندازد طوری می جنگیم که درسی باشد برای همه تا انتهای تاریخ. به تصمیمات رهبری این کشور اعتماد می کنیم و جلو می رویم، اگر خدا با ماست، شک نکنید با چکمه دشمن بیدار نمی شویم بلکه دشمن را زیر چکمه مان له می کنیم.
      التماس تفکر

  2. علی اس اس سه شنبه, ۱۴ فروردین, ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵

    سلام خسته نباشید به تحولات میگم
    ئیگه انتظار پاسخ ندارم هر بار ما رو زدن تهش با زدن چهار تا گروه فرعی چند تا موشک به اینور اونور ختم شد که فقط اون اوضاع داخلی اروم کنن وگرنه از سر قضیه شهید سلیمانی یک جواب قاطع تا حالا داده بودیم اینطور صهیونیست ها امریکا وقیح نمیشد مستقیم حمله بزنن به کنسولگری ایران که رسما میشه خاک ایران دوستان باز دم صبر راهبردی از اینا حرف ها بزنن عین بعضی دوستان که قبل این اتفاق داشتن از این حرف ها میزدن سر غزه اینقدر کاری نکردن که صهیونیست ها باورشون شد ایران کاری نمیکنه اول تهدید کردن به حمله به خاک ایران الانم این اگه بازم جواب ندن معلوم میشه که فاتحه ما خوندس

    پاسخ
    1. سعید چهارشنبه, ۱۵ فروردین, ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۴

      به قول جناب فرزند ایران حوصله کنید!!!
      وقتی بوشهر رو زدن ان شاءالله شاید یکی یه کاری بکنه!!

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.