درگیری انصارالله و نیروهای دولت مستعفی در جبهه الفاخر و کرش

پنجشنبه 16 فروردین 1403 - 14:36
https://iswnews.com/?p=116457

در نتیجه حملات مسلحین شورای انتقالی جنوب به مواضع انصارالله در جبهه الفاخر و کرش، تعدادی از مسلحین جنوبی کشته و زخمی شدند.

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی انصارالله با تأکید بر اینکه انصارالله در حال حاضر به دنبال تشدید تنش با عربستان سعودی و امارات یا مزدوران آنها نیست به درگیریهای اخیر در جبهات جنوب اشاره کرد و گفت: «تشدید تنش هایی که در استان الضالع و در منطقه کرش در استان لحج رخ داد به خاطر فشارهای آمریکا (بر نیروهای دولت مستعفی) است.»

در روزهای اخیر نیروهای دولت مستعفی یمن به ویژه مسلحین شورای انتقالی جنوب (STC) تنش هایی را در جبهه الفاخر در استان الضالع و در محور کرش در شمال استان لحج واقع در جنوب یمن ایجاد کردند که منجر به وقوع تلفاتی در هر دو طرف شد. حملات جنوبی ها به حدی خشم انصارالله را برانگیخت که واحدهای پهپادی ارتش یمن نیز وارد خط درگیری شدند و در حمله با پهپاد یا هگزاکوپتر تجمع نیروهای شورای انتقالی جنوب در جبهه الفاخر مورد حمله قرار گرفت و موجب کشته شدن سه نفر از مسلحین جنوبی شد.

انصارالله پیشتر در گفتار و عمل نشان داد که به دلیل عملیات نظامی در حمایت از فلسطین علیه اسرائیل، در عمده تنش‌ها و نقض آتش‌بس‌ها با نیروهای ائتلاف سعودی مدارا کرده و از پاسخ به اکثر حملات آنها اجتناب کرده است، اما حملات جنوبی ها در دو جبهه الفاخر و کرش نقض فاحشی در آتش بس با ائتلاف سعودی به شمار می رفت که لزوم پاسخ های متناسب را ایجاد کرد.

حجم تلفات مسلحین جنوبی در این درگیری ها موجب انتقاد سران جنوبی و افزایش تهدیدات سران دولت مستعفی علیه انصارالله شده است. بی شک این فشارها تحت امر آمریکا و انگلیس انجام می‌شود و در روزهای آتی احتمال توسعه درگیری های زمینی در یمن را بیشتر می کند. در هفته های گذشته نیز احتمال توسعه درگیری‌های زمینی و حمله به ساحل غربی یمن تحت حمایت غربی‌ها مطرح شده بود و ارتش بریتانیا اعلام کرد که در عملیات زمینی در یمن مشارکت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:
ارتش بریتانیا در عملیات زمینی علیه یمن شرکت نخواهد کرد
نتایج عملیات ضداسرائیلی انصارالله ؛ علل و نتایج تهاجم آمریکا و انگلیس به یمن

نقشه: جهت درگیری های اخیر انصارالله و مسلحین جنوبی در جبهه الفاخر و کرش / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. فرزند ایران پنجشنبه, ۱۶ فروردین, ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸

    با احترام بر تمام عربهای ایرانی و عربهای آزاده و معتقد سراسر دنیا، عربها بر اسرائیل پیروز می شدند اگر برخی عربها نبودند

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.