وزیر خارجه ایران وارد دمشق شد

دوشنبه 20 فروردین 1403 - 16:23
https://iswnews.com/?p=116674

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفری رسمی وارد دمشق شد و با مقامات ارشد سوریه دیدار کرد.

وزیر خارجه ایران وارد دمشق شد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در ادامه سفرهای منطقه‌ای خود، در ۲۰ فروردین ماه وارد دمشق شد.

امیرعبداللهیان دقایقی پس از ورود به دمشق، با فیصل المقداد، همتای سوری خود دیدار و گفتگو کرد. طبق اعلام منابع سوری، پیامدهای حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق محور اصلی این گفتگو بوده است.

دیدار وزرای خارجه ایران و سوریه

گفته می‌شود در دیدار وزیر امور خارجه ایران با مقامات ارشد سوریه، موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت غزه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. همچنین قرار است امیرعبداللهیان، ساختمان جدید کنسولگری ایران در دمشق را افتتاح کند.

شایان ذکر است وزیر خارجه ایران پیش از سفر به دمشق، در صدر هیأتی سیاسی و پارلمانی وارد مسقط شده بود و با سید بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان دیدار و گفتگو کرد. امیرعبداللهیان در جریان حضور در کشور عمان با محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و مسئول مذاکرات دولت نجات یمن دیدار و رایزنی کرد.

سفرهای منطقه‌ای وزیر خارجه ایران پس از گذشت یک هفته از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و همزمان با افزایش تنش‌ها در منطقه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. گفته می‌شود مقصد سوم امیرعبداللهیان، بیروت خواهد بود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.