وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود در نیویورک، روز پنجشنبه با وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در گفتگو با همتای اردنی: پاسخ نظامی ایران عملیاتی محدود و حداقلی بود

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در ۳۰ فروردین ماه با ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در نیویورک دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم اراده این کشور برای پایان جنگ در کنار جنگ طلبی نتانیاهو را دلیل اصلی ادامه نسل‌کُشی علیه فلسطینی‌ها خواند.

وزیر امور خارجه در این دیدار، ضمن تشریح ضرورت و ابعاد اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دفاع مشروع و هشدار و‌ پاسخ تنبیهی به حمله گستاخانه رژیم اسرائیل بر سفارت ایران در دمشق، عنوان کرد،: اقدام نظامی ایران بسیار دقیق و حساب شده علیه پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در دمشق بود.

امیرعبداللهیان با تأکید بر عزم راسخ ایران در مسیر کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه افزود: این پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هرگونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم اسرائیل، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

وزیر امور خارجه اردن نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تشکر از تلاش‌های دیپلماتیک کشورمان برای توقف جنگ علیه غزه، گفت، قضیه فلسطین برای اردن از اولویت بسیاری برخوردار است و ما به تلاش‌های خود برای پایان جنگ علیه غزه ادامه خواهیم داد.

ایمن الصفدی  شرایط فلسطین را سخت و پیچیده خواند و با تبیین تلاش‌های سیاسی جاری افزود، اردن با تمام امکانات، تلاش خود را برای توقف جنگ علیه غزه ادامه خواهد داد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.