حمله هوایی اسرائیل به مقر حشدالشعبی در استان بابل عراق

شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 11:12
https://iswnews.com/?p=117227

جنگنده‌های اسرائیلی پایگاه نظامی کالسو تحت کنترل حشدالشعبی و ارتش عراق را با چند فروند موشک هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنگنده‌های ارتش اسرائیل بامداد امروز ۱ اردیبهشت ماه، پایگاه نظامی کالسو واقع در استان بابل را با چند فروند موشک مورد حمله قرار دادند. این پایگاه محل استقرار نیروهای تیپ ۲۷ سازمان حشد الشعبی است.

بر اساس اظهارات مهند العنزی رئیس کمیته امنیتی بابل، در نتیجه این حمله یکی از رزمندگان گردان زرهی حشد الشعبی به شهادت رسیده و ۶ نفر مجروح شدند که از این تعداد، پنج نفر از اعضای حشد الشعبی و یک نفر از نیروهای ارتش عراق بوده است.

ستاد فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) و ائتلاف بین المللی هر یک در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که در انجام حملات هوایی علیه حشدالشعبی عراق هیچ نقشی نداشته‌اند.

تصاویری از محل وقوع حمله جنگنده‌های اسرائیلی در پایگاه کالسو

موشک هایی که پایگاه کالسو را هدف قرار دادند، به دلیل عمق گودال های ایجاد شده ناشی از اصابت موشک ها (حدود عمق ۵ متر و عرض ۱۰ متر)، از پهپاد شلیک نشده و حمله توسط جنگنده انجام شده است.

ارتش اسرائیل تا این لحظه بیانیه‌ای درباره حمله به عراق نداشته است اما رسانه های رسمی صهیونیستی به نقل از مقامات این رژیم مسئولیت انجام این حمله را متوجه نیروی هوایی اسرائیل دانسته‌اند.

همان طور که در ویدیوها مشهود است عمق گودال های ایجاد شده نشان دهنده حمله موشکی توسط جنگنده‌های اسرائیلی است. این حمله احتمالا از حریم هوایی اردن یا سوریه انجام شده و بی شک نیروهای آمریکایی و ائتلاف ناتو مستقر در عراق از این جزئیات آن خبر داشته‌اند.

پس از ناموفق ماندن حمله اسرائیل به ایران، جنگنده‌های این رژیم عراق را مورد حمله قرار دادند. این حمله تجاوز مستقیم به خاک عراق و نقض حاکمیت دولت این کشور است و انتظار می‌رود واکنش دولت عراق و پاسخ گروه‌های مقاومت به این حمله شدیدتر از حمله پهپادی به ایلات باشد. مواضع عراق همواره تحت فشار و مداخلات آمریکا و دیگر کشورهای عربی بوده است اما عادی انگاری حمله آشکار اسرائیل به خاک این کشور رویه‌ی غلطی است که نباید به سادگی شکل بگیرد.

ابوفدک المحمداوی، رئیس ستاد حشدالشعبی از محل وقوع انفجار در پایگاه کالسو بازدید کرد.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.