رهبران «فرقه المعتصم» در یک جلسه خونین روی هم آتش گشودند

جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 01:35
https://iswnews.com/?p=117293

رهبران گروه موسوم به «فرقه المعتصم» از مسلحین تحت حمایت ترکیه در شمال سوریه به ویژه شهر مارع در یک جلسه به سوی هم آتش گشودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تحولات جهان اسلام» مصطفی سیجری مدیر دفتر سیاسی و الفاروق ابوبکر یکی از فرماندهان فرقه المعتصم و برخی از یاران آن‌ها در جلسه‌ای که در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت با حضور المعتصم عباس رهبر گروه و برادرش ابوحازم در روستای ارشاف نزدیک شهرک اخترین واقع در شمال حلب برگزار شد، با رهبر گروه و برادرانش درگیر شده و بر آن‌ها آتش گشوده و عباس و ابو حازم را زخمی کردند. ابو حازم که به شدت زخمی شده بود پس از حادثه کشته شد.

پس از این حادثه المعتصم رهبر گروه در یک تویت اعلام کرد که در صحت و سلامت به سر می‌برد و عاملان قتل برادرش محاکمه خواهند شد. پس از او الفاروق ابوبکر در یک تویت، المعتصم را به فساد مالی و اخلاقی متهم ساخت و عزل رهبر گروه و احاله او به نیروهای قضائی را اعلام کرد.

فرقه المعتصم در روز ۶ اردیبهشت با صدور بیانیه‌ای عناصر مهاجم را خیانت‌کار تلقی کرد، این در حالی است که برخی خبرها از انتقال المعتصم به ترکیه خبر می‌دهند.

برخی منابع خبری از عزم سیجری برای جدایی از گروه در روزهای اخیر خبر دادند، امری که از سوی المعتصم با واکنش منفی روبرو شده بود، و در نهایت به درگیری دو جناح گروه انجامید.

از سویی معارضان جولانی در شمال سوریه معتقدند که المعتصم عباس با جولانی همکاری می‌کرده و اجازه می‌داده تا نیروهای امنیتی جولانی به شهر مارع نفوذ کرده و هرکه می‌خواهند را دستگیر کنند.

گفتنی است که کودتا علیه رهبری فرقه المعتصم در نهایت شکست خورد و الفاروق ابوبکر از سوی نیروهای ترکیه و مصطفی سیجری دیگر عنصر کودتا پس از فرار، توسط عناصر الجبهه الشامیه در شهر اعزاز دستگیر شدند.

لازم به ذکر است که فرقه المعتصم از گروه‌های مسلح فیلق الثانی وابسته به الجیش الوطنی می‌باشد که در سال ۲۰۱۶ همراه با نیروهای ترکیه وارد عملیات سپر فرات شد و در اشغال جرابلس مشارکت داشت. این گروه که بیشتر تمرکزش در شهر مارع می‌باشد چندی پیش یک نیروی مشترک به نام القوه الموحده را همراه با الجبهه الشامیه و تجمع الشهباء تشکیل داده بود که عمر زیادی نکرد.

ابو حازم برادر المعتصم عباس رهبر گروه مسلح فرقه المعتصم
تویت المعتصم عباس و پاسخ الفاروق ابوبکر
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.