پرسش مخاطب: چرا حملات ارتش یمن در دریای سرخ متوقف شده است؟

چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 23:02
https://iswnews.com/?p=117475

با نگاهی به آخرین اخبار از جبهه یمن درمی‌یابیم که حملات ارتش یمن علیه کشتی های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی متوقف نشده بلکه به لحاظ کمیت کاهش یافته است.

طبق آخرین بیانیه سرتیپ یحیی سریع، نیروهای یمنی در ۲۲ فروردین ماه چهار کشتی آمریکایی و اسرائیلی را مورد حمله قرار داده‌اند. همچنین سنتکام در دو بیانیه در تاریخ‌های ۲۷ و ۲۸ فروردین ماه به دفع حملات موشکی و پهپادی ارتش یمن در خلیج عدن و دریای سرخ اشاره کرده‌اند. بنابراین از آخرین حمله یمنی‌ها تا امروز که حمله دیگری در سواحل جیبوتی گزارش شد، تنها ۸ روز می‌گذرد!

بیشتر بخوانید: یمنی ها چهار کشتی اسرائیلی و آمریکایی دیگر را مورد هدف قرار دادند

مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا عصر امروز از دریافت گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در ۷۲ مایل دریایی جنوب شرقی بندر جیبوتی خبر داد.

اما علت کاهش حملات چیست؟

به طور کلی حملات ارتش یمن از نظر کمیت روال طبیعی خود را طی می‌کند و در روزهای ابتدایی آغاز عملیات نظامی نیروهای مسلح یمن نیز شاهد همین فواصل زمانی نیز بودیم. بنابراین این کاهش حملات غیرطبیعی یا به دلیل خارجی و… نیست. اما علل این فاصله زمانی را در موارد زیر می‌توان دنبال کرد:

– توافق طرفین بر کاهش درگیری در جبهات عراق و یمن در مذاکرات غیررسمی.

– تمرکز اتاق فرماندهی محور مقاومت بر تشدید درگیری اخیر اسرائیل با ایران پس از حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق.

– کاهش ذخایر موشکی و پهپادی ارتش یمن. این مورد با توجه به مونتاژ و ساخت تسلیحات موشکی و پهپادی در داخل یمن احتمال ضعیفی به نظر می‌رسد، اما احتمال می‌رود که ارتش یمن برای حفظ توانایی خود برای تشدید احتمالی درگیری ایران و اسرائیل، وقفه‌ای در حملات خود ایجاد کرده باشد تا سر بزنگاه حملات خود را در جبهه یمن شدت بخشد.

– توقف یا کاهش کمک‌های تسلیحاتی ایران به یمن. این مورد با توجه به عدم اطلاعات دقیق در این باره غیرقابل استناد است و علت درستی برای وقف در حملات یمن نمی‌تواند باشد. لازم به ذکر است که ناوگان نظامی ائتلاف آمریکایی و سعودی همچنان در آب‌های یمن حضور مستمر دارند و هرگونه تلاش ایران برای رساندن کمک‌ها به یمن را رصد و از آن جلوگیری می‌کنند.

– کاهش عبور کشتی های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی از خلیج عدن و دریای سرخ. این مورد تاثیر زیادی در کاهش حملات ارتش یمن داشته و شناسایی اهداف جدید در اقیانوس هند زمان و امکانات بیشتری می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: حمله ارتش یمن به سه کشتی در خلیج عدن و اقیانوس هند

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.