حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به بندر ایلات و کشتی داروین

جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 12:37
https://iswnews.com/?p=117514

نیروهای مسلح یمن کشتی ام‌اس‌سی داروین را با چند فروند پهپاد انتحاری و مواضع رژیم صهیونیستی در بندر ایلات را با چند فروند موشک بالستیک و کروز مورد حمله قرار دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه‌ای جزئیات حملات اخیر ارتش یمن به مواضع و کشتی‌های اسرائیل را اعلام کرد.

طبق این بیانیه، نیروی دریایی یمن کشتی اسرائیلی ام‌اس‌سی داروین (MSC DARWIN) را در خلیج عدن مورد حمله چند فروند پهپاد انتحاری قرار داده است. همچنین نیروی موشکی ارتش یمن با شلیک چند فروند موشک بالستیک و کروز اهدافی را در منطقه ام الرشراش (بندر ایلات) مورد حمله قرار داده است.

سرتیپ یحیی سریع در پایان این بیانیه اعلام کرد، نیروهای مسلح یمن بر ممانعت از کشتیرانی اسرائیل یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی در دریای سرخ و عرب و در اقیانوس هند حرکت می کنند ادامه خواهد داد و عملیات نظامی بیشتری را علیه اهداف دشمن اسرائیلی در فلسطین اشغالی اجرا خواهد کرد. وی همچنین تاکید کرد، حمایت مستمر یمن از مردم فلسطین ادامه دارد و عملیات نظامی تا توقف حملات و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه همچنان تداوم خواهد یافت.

کشتی ام‌اس‌سی داروین (MSC DARWIN) یک کشتی کانتینربر با پرچم لیبریا است که از سال ۱۹۹۹ میلادی در حال فعالیت است. سایت های موقعیت یابی مبدأ و مقصد این کشتی را بندر جیبوتی ثبت کرده‌اند اما طبق گزارش مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا، این کشتی در فاصله ۱۵ مایل دریایی جنوب غربی عدن مورد حمله انصارالله واقع شده است!

لازم به ذکر است، کشتی ام‌اس‌سی داروین در ۲۲ فروردین ماه نیز مورد حمله ارتش یمن قرار گرفته بود و حمله اخیر دومین حمله نیروهای یمنی به این کشتی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: یمنی ها چهار کشتی اسرائیلی و آمریکایی دیگر را مورد هدف قرار دادند

تصویر آرشیوی از کشتی ام‌اس‌سی داروین

طبق بررسی‌های تحولات جهان اسلام، حمله پهپادی ارتش یمن به کشتی ام‌اس‌سی داروین ۷۲مین عملیات رسمی یمنی‌ها علیه کشتی‌های اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها در دریاهای سرخ و عرب و همچنین اقیانوس هند به شمار می‌رود. حمله موشکی به ایلات نیز نوزدهمین تهاجم ارتش یمن به مواضع رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی است.

بیشتر بخوانید: حمله ارتش یمن به سه کشتی در خلیج عدن و اقیانوس هند

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.