هجوم ارتش یمن به ناوهای آمریکایی و کشتی‌های اسرائیلی

سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 11:55
https://iswnews.com/?p=117617

نیروهای مسلح یمن در سه عملیات جداگانه ناوچه های ارتش آمریکا و دو کشتی وابسته به اسرائیل را مورد حمله موشکی و پهپادی قرار دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد امروز ۱۱ اردیبهشت ماه، جزئیات آخرین حملات ارتش یمن به کشتی‌های وابسته به اسرائیل و ناوگان جنگی آمریکا را بیان کرد.

طبق این بیانیه، نیروهای مسلح یمن در یک عملیات نظامی علیه کشتی های جنگی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در دریای سرخ، دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد انتحاری هدف قرار دادند.

همچنین نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ارتش یمن نیز در عملیات مشترکی کشتی سیکلادیس (CYCLADES) را در دریای سرخ هدف قرار دادند. هدف قرار دادن این کشتی پس از آن صورت گرفت که این کشتی در تاریخ ۲۱ آوریل (۲ اردیبهشت ماه) با فریب و استتار و با ادعای عزیمت به بندری دیگر، از دایره اهداف عملیات ممنوعیت عبور کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی در بندر ام الرشراش (ایلات) خارج شد، اما پس از نظارت و پیگیری نیروهای مسلح ما، اخطارهایی برای عدم ورود به بنادر فلسطین اشغالی داده شد و در فهرست کشتی‌های مورد هدف قرار گرفت.

سرتیپ یحیی سریع همچنین به عملیاتی دیگری اشاره کرد و گفت: نیروی هوایی نیروهای مسلح یمن به یاری خدای متعال با تعدادی پهپاد انتحاری کشتی اسرائیلی ام‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار داد.

وی در پایان این بیانیه اشاره کرد، نیروهای مسلح یمن با یاری خداوند و سپس با حمایت مردم بزرگ یمن و همه امت آزاده اسلامی، به عملیات نظامی خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع از یمن عزیز ادامه می دهند. سرتیپ سریع همچنین تاکید کرد، این عملیات جز با رفع محاصره و توقف حملات به مردم فلسطین در نوار غزه متوقف نخواهد شد.

ستاد فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای انصارالله در ۱۰ تا ۱۷:۲۰ دقیقه (به وقت صنعا) ۱۰ اردیبهشت ماه، با سه موشک بالستیک ضد کشتی و سه پهپاد کشتی سیکلادیس متعلق به یونان و با پرچم مالت، در دریای سرخ حمله کردند.

پیش از این حمله نیز در ساعت ۷:۴۹ دقیقه صبح، نیروهای سنتکام یک پهپاد انتحاری انصارالله را که به سمت ناوچه یواس‌اس فیلیپین سی (USS Philippine Sea) و ناوچه یواس‌اس لابون (USS Laboon) در دریای سرخ در حال پرواز بود را با موفقیت منهدم کردند. به ادعای سنتکام این حملات تلفات جانی نداشته و کشتی یونانی نیز پس از حمله به مسیر خود ادامه داده است.

کشتی سیکلادیس یک کشتی فله بر است که از سال ۲۰۱۷ میلادی تحت پرچم مالت در حال فعالیت است. آخرین مبدأ و مقصد این کشتی در سایت های موقعیت یابی مربوط به یک ماه گذشته است و آخرین جابجایی این کشتی ثبت نشده است. طبق گزارش مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا، این کشتی در فاصله ۵۴ مایلی شمال غربی بندر المخا در غرب یمن مورد حمله قرار گرفته است.

کشتی ام‌اس‌سی اوریون نیز یک کشتی کانتینربر است که از سال ۲۰۲۰ میلادی با پرچم مادیرا فعالیت می‌کند. این کشتی از مبدأ پرتغال به سمت بندر صلاله در عمان در حال حرکت بوده است.

بر اساس آمار تحولات جهان اسلام، حمله پهپادی ارتش یمن به ناوچه های آمریکایی ۷۴مین، حمله به کشتی سیکلادیس ۷۵مین و حمله پهپادی به کشتی ام‌اس‌سی اوریون ۷۶مین حمله رسمی به کشتی های غیرقانونی (اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها) در دریاهای سرخ و عرب و همچنین اقیانوس هند است.

بیشتر بخوانید: انهدام پهپاد آمریکایی در آسمان صعده / حمله موشکی به کشتی انگلیسی (ویدیو)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.