عملیات‌های تحریک طالبان پاکستان در ۲۰ روز اخیر در منطقه پنجاب پاکستان با افزایش روبرو بوده‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تحولات جهان اسلام» منابع خبری طالبان پاکستان مدعی شدند که در ۱۱ اردیبهشت ماه با استفاده از سلاح سبک و سنگین از جمله سلاح لیزری به پاسگاه پلیس پاکستان در منطقه تونسه شریف در ولسوالی ڈیرہ غازی خان در ولایت پنجاب جنوبی یورش برده و دست کم ۱۰ تن از نیروهای پاکستانی را کشته و زخمی کرده اند.

گفتنی است که تحریک طالبان پاکستان در ۲۰ روز اخیر چهار عملیات را در مناطق پنجاب از جمله لاهور به انجام رسانده. این در حالی است که طالبان پاکستان پیش از این به ندرت عملیات‌های خود را به مناطقی در پنجاب می‌کشاند.

فیلم ترور یک پلیس در لاهور توسط عناصر تحریک طالبان پاکستان

لازم به ذکر است که در اوایل ماه رمضان یک گروه تروریستی به نام «خالد بن الولید» از ناحیه دره غازی خان در استان پنجاب جنوبی به رهبری علی معاویه با ابومنصور عاصم (نورولی محسود) امیر تحریک طالبان بیعت کرده بود.

بیانیه بیعت گروه «خالد بن الولید» با سرکرده تحریک طالبان پاکستان

در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ نیز گروه انصار الجهاد مدعی انجام یک عملیات در پنجاب پاکستان شده بود.

عبدالله انصاری سخنگوی گروه انصار الجهاد اعلام کرد، عناصر گروه انصارالجهاد در ولایت پنجاب کمینی را در بزرگراه اٹگ بر سر راه خودروی پلیس اجرا کرده که در پی آن چهار نیروی پلیس هدف قرار گرفتند.

گروه موسوم به انصار الجهاد در دی‌ماه ۱۴۰۲ در یک فیلم ۱۰ دقیقه‌ای که شخصی موسوم به یاسر وزیر در آن سخن می‌گوید اعلام موجودیت کرده بود.

تحریک طالبان پاکستان در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ نیز ویدئویی از حمله به نیروهای امنیتی پاکستان در تحصیل عیسی خیل واقع در ولسوالی میاولی در استان پنجاب جنوبی منتشر کرده بود.

فیلم یورش بهمن ماه عناصر تحریک طالبان پاکستان به مقر نیروهای امنیتی در پنجاب جنوبی

گفتنی است که بیشتر گروه‌های مسلح پاکستان در مناطق شرقی از جمله خیبرپختنخوا و بلوچستان مستقر می‌باشند، و نا آرامی‌ها بیشتر در مناطق مرزی غرب پاکستان به ویژه در مرز با افغانستان انجام می‌شوند، و کشاندن عملیات‌های تروریستی به منطقه پنجاب یک تحول مهم در فعالیت گروه‌های تروریستی در پاکستان تلقی می‌شود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.