نیروهای مسلح یمن طی چهار عملیات پهپادی و موشکی سه کشتی وابسته به اسرائیل را در خلیج عدن و اقیانوس هند مورد حمله قرار دادند.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ابن باره گفت: «نیروهای مسلح یمن در عملیاتی مشترک دو کشتی اسرائیلی ام‌اس‌سی دیگو (MSC Diego) و ام‌اس‌سی جینا (MSC GINA) را در خلیج عدن را مورد حمله موشکی و پهپادی قرار دادند. همچنین نیروی موشکی نیز دو بار به کشتی ام‌اس‌سی ویتوریا (MSC VITTORIA) در اقیانوس هند و خلیج عدن حمله کردند.»

سرتیپ سریع در ادامه این بیانیه افزود: «نیروهای مسلح یمن تحولات نوار غزه را همچنان دنبال می‌کنند و همانطور که در بیانیه‌های قبلی خود اعلام کردیم، از تشدید عملیات نظامی برای یاری مردم مظلوم فلسطین دریغ نخواهیم کرد. نیروهای مسلح یمن تا رفع محاصره و توقف حمله به مردم فلسطین در نوار غزه، به جلوگیری از کشتیرانی اسرائیل و کشتی‌های وابسته‌ی آنها به سمت بنادر فلسطین اشغالی در مناطق عملیاتی اعلام شده ادامه می‌دهند.»

جزئیات کشتی‌هایی که اخیرا مورد حمله یمن قرار گرفته‌اند به شرح زیر است:

– کشتی ام‌اس‌سی دیگو یک کشتی کانتینربر است که از سال ۱۹۹۹ میلادی با پرچم پاناما فعالیت می‌کند. این کشتی از مبدأ بندر صلاله در عمان به سمت جیبوتی در حرکت بوده است.

– کشتی ام‌اس‌سی جینا یک کشتی کانتینربر است که از سال ۱۹۹۹ میلادی با پرچم پاناما در حال فعالیت است. مبدأ این کشتی بندر کلمبو در سریلانکا ذکر شده و به سمت بندر جیبوتی حرکت می‌کرده است. این کشتی سومین باری است که مورد حمله یمن قرار می‌گیرد و سابقه روشنی در کشتیرانی برای شرکت‌های اسرائیلی دارد.

– کشتی ام‌اس‌سی ویتوریا نیز یک کشتی کانتینربر با پرچم پاناما است که از سال ۲۰۰۶ میلادی در حال فعالیت است. این کشتی نیز از مبدأ بندر خلیفه در امارات به سمت بندر موندرا در غرب هند در حال حرکت بوده است.

بر اساس آمار تحولات جهان اسلام، حملات ارتش یمن به کشتی های ام‌اس‌سی دیگو، ام‌اس‌سی جینا و ام‌اس‌سی ویتوریا ۷۷، ۷۸ و ۷۹مین حمله رسمی نیروهای یمنی علیه کشتی‌های غیرقانونی (اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها) در دریاهای سرخ و عرب و همچنین اقیانوس هند است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.