افتتاح بیمارستان «الشباب المجاهدین» در جنوب سومالی + تصاویر

سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 23:17
https://iswnews.com/?p=118227

الشباب المجاهدین سومالی یک بیمارستان در شهر کونیا برو در ولایت شبیلی سفلی افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه «تحولات جهان اسلام» الشباب المجاهدین که بر مناطقی در جنوب و مرکز سومالی تسلط دارد، بیمارستانی را در شهر کونیا برو در ولایت شبیلی سفلی واقع در جنوب سومالی افتتاح کرد.

این بیمارستان که تجهیز آن بالغ بر ۲۳۵ هزار دلار هزینه در بر داشته، از بخش‌های مختلفی مانند بخش مردان، بخش زنان، بخش کودکان، بخش عمل جراحی، بخش رادیولوژی و آزمایشگاه تشکیل شده‌است.

به گزارش خبرگزاری شهاده وابسته به الشباب المجاهدین سومالی شیوخ و بزرگان قبایل و همچنین نمایندگان الشباب و کادر درمان دفتر درمان ولایت شبیلی سفلی و برخی از تجار منطقه و همچنین والی ولایت شبیلی سفلی در مراسم افتتحاح این بیمارستان حضور داشتند.

گفتنی است که الشباب المجاهدین پیش از این بیمارستان مجهزی را در شهر جلب واقع در ولایت جوبا در جنوب سومالی با هزینه ۲.۵ میلیون دلار افتتاح کرده‌بود.

لازم به ذکر است که الشباب المجاهدین تلاش می‌کند تا با ایجاد امکانات رفاهی برای ساکنان مناطق تحت سیطره خود، در رقابت با دولت مرکزی و حکومت‌های محلی، در میان مردم محبوبیت کسب کند. الشباب پیش از این طرح‌های عمرانی‌ای همچون لایروبی نهرها و ایجاد سد در مناطق تحت سیطره خود را نیز در دستور کار خود قرار داده بود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.