حمله ارتش یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی مرتبط با اسرائیل

چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 21:48
https://iswnews.com/?p=118291

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه ای از حمله به ناوشکن میسون ارتش آمریکا و کشتی فله بر دستینی خبر داد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه ای درباره حملات اخیر ارتش یمن گفت: «نیروهای ارتش یمن در یک عملیات نظامی، ناوشکن آمریکایی میسون را با تعدادی موشک دریایی در دریای سرخ مورد حمله هدف قرار دادند. همچنین کشتی دستینی (Destiny) در عملیات مشترک نیروهای دریایی، موشکی و پهپادی یمن در دریای سرخ هدف حمله قرار گرفت.»

وی در ادامه این بیانیه افزود، هدف قرار دادن کشتی دستینی پس از آن صورت گرفت که این کشتی در ۲۰ آوریل گذشته (۱ اردیبهشت ماه) با استفاده از فریب و استتار با ادعای عزیمت به بندری دیگر، از چارچوب ممنوعیت عبور کشتی هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می کردند، عبور کرد و به بندر ام الرشراش (ایلات) حرکت کرد. اما پس از نظارت و پیگیری نیروهای مسلح ما و اخطارهایی که برای عدم ورود به بنادر فلسطین اشغالی داده شد، در فهرست کشتی‌های مورد هدف قرار گرفت.

سرتیپ یحیی سریع در پایان این بیانیه تاکید کرد، نیروهای مسلح یمن با یاری خداوند و سپس با حمایت و پشتیبانی مردم بزرگ یمن و همه آزادگان امت اسلامی، به عملیات نظامی خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع از یمن عزیز ادامه می دهند. این عملیات جز با رفع محاصره و توقف تجاوز علیه مردم فلسطین در نوار غزه متوقف نخواهد شد.

کشتی دستینی یک کشتی فله بر با پرچم لیبریا است که از سال ۲۰۱۰ میلادی در حال فعالیت است. جزئیات آخرین مبدأ و مقصد این کشتی در سایت های موقعیت یابی دریایی ثبت نشده است و این کشتی آخرین بار از مبدأ بنگلادش به سمت بندر جده در عربستان سعودی حرکت کرده است.

بر اساس آمار تحولات جهان اسلام، حملات ارتش یمن به ناوچه میسون ارتش آمریکا و کشتی فله بر دستینی ۸۰ و ۸۱مین حمله رسمی نیروهای یمنی علیه کشتی‌های غیرقانونی (اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها) در دریاهای سرخ و عرب و همچنین اقیانوس هند می‌باشد.

بیشتر بخوانید: حمله ارتش یمن به کشتی های وابسته به اسرائیل در خلیج عدن و اقیانوس هند

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.