یکی از رسانه‌های نزدیک به القاعده از روابط این گروه با عبدالمالک ریگی سرکرده معدوم گروهک موسوم به جند الله پرده برداشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «تحولات جهان اسلام» یکی از رسانه‌های نزدیک به القاعده موسوم به «جیش الملاحم الالکترونی» با انتشار مقاله‌ای به قلم شخصی موسوم به «ملهم الایوبی» به تبیین نگاه سازمان القاعده نسبت به ایران پرداخت.

نویسنده در این مقاله شش صفحه‌ای وجود هرگونه روابط دوستانه و راهبردی بین ایران و القاعده را نفی کرده و تلویحا شهادت دیپلمات‌های ایرانی در مزارشریف به تاریخ ۱۷ مرداد ماه ۱۳۷۷ را به سازمان القاعده منتسب می‌کند.

در این مقاله همچنین مسئولیت ربایش چند دیپلمات ایرانی در مناطق مختلف از سوی سازمان القاعده تلقی می‌شود.

«ملهم الایوبی» که مشخص نیست یک نام حقیقی و یا مستعار است در پایان مقاله ضمن ستایش از عبدالمالک ریگی مدعی حمایت سازمان القاعده از گروهک موسوم به جند الله شده و اظهار می‌دارد که علیرغم اینکه جندالله هرگونه رابطه با القاعده و طالبان را نفی کرد، اما این مسئله درواقع بخشی از سیاست سازمان القاعده برای کمتر کردن فشار بر روی سازمان‌های مرتبط با این سازمان بود.

الایوبی می‌افزاید: ریگی در میان صفوف سازمان القاعده در افغانستان آموزش دید و به صورت مستقیم از سوی این سازمان حمایت می‌شد.

گفتنی است که رسانه «جیش الملاحم الالکترونی» که از سوی شخصی که خود را «ابومریم الاندونیسی» (ابو مریم اندونزیایی) می‌خواند مدیریت می‌شود، مدعی است که یک جناح سایبری مرتبط با سازمان القاعده است. این رسانه پیش از این اخلال در شبکه فرودگاهی چند فرودگاه در فرانسه را بر عهده گرفته بود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد(ل ن ) شنبه, ۲۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۳

    ایرادی نداره
    مکتب وهابیت عبدالملک ریگی تربیت کرد

    مکتب امام علی علیه السلام عبدالملک بدالدین حوثی

    ببین فرق از کجا تا کجا،! مقایسه شغال در مقابل سلطان

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.