وضع قوانین جدید ضداسلامی در تاجیکستان

شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18:55
https://iswnews.com/?p=118394

در راستای مقابله حکومت تاجیکستان با مظاهر دینی، مجلس نمایندگان این کشور اصلاحاتی را تصویب کرده است که در نتیجه آن گشت و گذار و عید دیدنی های مرسومِ بین کودکان ممنوع اعلام شده است.

بر اساس آداب و رسوم عیدهای فطر و قربان در تاجیکستان، کودکان به خانه اقوام و همسایگان می روند تا به آنها تبریک گفته و هدایایی دریافت کنند. رئیس کمیته دین تاجیکستان با بیان اینکه این رسوم در دیگر کشورها وجود ندارد، آن را نادرست خوانده است.

برخی از مؤسسات آموزشی و نمایندگان دادستانی نیز در همین راستا از والدین امضاء گرفته اند که فرزندان خود را در ایام عید به عید دیدنی نفرستند.

همچنین محدودیت های جدیدی برای مراسمات عروسی و ولیمه های زائران خانه خدا اعمال شده است که بر این اساس، مراسمات دید و بازدید قبل و بعد از سفر زائران خانه خدا ممنوع شده و همچنین مراسمات عروسی نیز باید با تعداد نفرات کمتر برگزار شوند.

لایحه دیگری که پارلمان این کشور به امضاء رسانده، در راستای ممنوعیت حجاب و پوشش کامل اسلامی است که اخیرا نیز ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، افرادی از طرف حکومت این کشور از ورود بانوانی که حجاب کامل اسلامی دارند به بیمارستان ممانعت کرده و به بهانه پوشش ملی از آنها می خواهند که پوشش کاملی نداشته باشند و در غیر اینصورت علاوه بر جلوگیری از ورود آنها به اماکن عمومی، جریمه سنگین بالغ بر ۳۰۰ دلار خواهند شد.

ممانعت از ورود بانوان به بیمارستان با حجاب کامل اسلامی در تاجیکستان

این درحالی است که تا کنون گزارش یا مشاهده نشده است که مقامات این کشور افرادی را که با پوشش غربی در این کشور تردد می کنند جریمه یا متذکر شوند که به اصطلاح پوشش ملی تاجیکستان را رعایت نمایند، و این خود بیانگر آن است که اینگونه رفتارها صرفا در راستای مقابله با مظاهر دینی انجام می شود.

قابل ذکر است که فعالیتهای ضد دینی دولت تاجیکستان از سال ۲۰۱۰ آغاز شد که ممنوعیت ورود زیر ۱۸ سال به مساجد، ممنوعیت آموزش قرآن در منازل، ممنوعیت گذاشتن ریش برای جوانان، حضور گشتهای ضد حجاب در اماکن عمومی و … از جمله این فعالیتها در طول این سالها بوده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. فرزند ایران یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹

    اون وقت ما این جا سر شال و روسری سر کردن ممکن با جنگ جهانی روبه رو بشیم.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.