عملیات نظامی جدید روسیه در شمال خارکیف

یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 17:08
https://iswnews.com/?p=118430

طی هشت روز گذشته، ارتش روسیه محور جدیدی در شمال ابلاست (استان) خارکیف باز کرده است و موفق شد تاکنون مجموعا حدود ۳۶۰ کیلومتر مربع از مناطق مرزی در شمال خارکیف را تصرف کند.

تصرف دو شهرک مهم واوچانسک و لیپتسی از اهداف اولیه روسها در این محور هستند. در حال حاضر نیروهای روسیه وارد واوچانسک شده اند و تقریبا نصف این شهرک را تصرف کرده اند.

کارشناسان نظامی غربی بر این باورند که عملیات نظامی روسیه در این محور هیچ دستاورد استراتژیکی برای روسیه ندارد. با این وجود به نظر می‌رسد یکی از اصلی ترین اهداف روسها برای عملیات در این محور، ایجاد یک منطقه حائل امنیتی در مرزهای شمالی خارکیف باشد تا امنیت مناطق جنوبی بلگورود افزایش پیدا کند. طی ماه های اخیر نیروهای اوکراینی حملات بسیاری در محور جنوب بلگورود انجام داده اند و روسها را به زحمت زیادی انداخته اند! باید منتظر ماند و دید که روسها تا چه مقدار قصد پیشروی در عمق شمال خارکیف را دارند.

مشاهده نقشه آنلاین خارکیف

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی اس اس یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴

    وقتی روسیه اوایل شروع حمله به اکراین کلی منطقه رو هم مرز با کشورش گرفت خوب بود ولی بزرگ ترین اشتباهش این بود که از همه سریع عقب کشید اون قسمت هایی که هم مرز با کشورش بودن رو نگه میداشت الان یه مرز حائل داشت برا خودش میشه بی برنامه گی روسیه چه در شروع جنگ چه در رها کردن بعضی از مناطقی که تصرف کرده بود رو به وضوح دید

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.