انهدام نهمین پهپاد MQ-9 آمریکایی در یمن

سه شنبه 1 خرداد 1403 - 12:45
https://iswnews.com/?p=118521

پدافند نیروی هوایی ارتش یمن یک فروند پهپاد MQ-9 ارتش آمریکا را در آسمان استان البیضا منهدم کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای جزئیات انهدام نهمین فروند از پهپادهای MQ-9 ارتش آمریکا را در جبهه جنگ یمن اعلام کرد.

سرتیپ یحیی سریع در این بیانیه گفت: «پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن با یاری خداوند متعال موفق شد یک فروند پهپاد MQ-9 ارتش آمریکا را در حین انجام ماموریت خصمانه در حریم هوایی استان البیضاء سرنگون کند. این پهپاد با موشک زمین به هوا ساخت داخلی هدف قرار گرفت و ان‌شاءالله صحنه های انهدام آن بزودی منتشر خواهد شد.»

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه گفت، عملیات سرنگونی این پهپاد تنها چند روز پس از سرنگونی یک پهپاد دیگر از همین نوع در حریم هوایی استان مأرب انجام شد. نیروهای مسلح یمن با این عملیات موفق شدند در جریان نبرد فتح موعود و جهاد مقدس پنج فروند پهپاد از این نوع را ساقط کنند.

نیروهای مسلح یمن مطابق بیانیه‌های گذشته تاکید کردند، به توسعه توان دفاعی خود برای مقابله با حملات آمریکایی-انگلیسی ادامه می‌دهند و تا رفع محاصره و توقف تجاوز به مردم فلسطین در نوار غزه به عملیات نظامی خود برای یاری مردم مظلوم فلسطین ادامه می دهند.

لازم به ذکر است که این پهپاد نهمین فروند از پهپادهای MQ-9 ارتش آمریکا است که در جریان جنگ یمن ساقط می‌شود. از این تعداد، پنج فروند پس از آغاز عملیات نظامی ارتش یمن در پشتیبانی از فلسطین و تجاوز رسمی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به خاک یمن سرنگون شده است.

بیشتر بخوانید: انصارالله هشتمین پهپاد MQ-9 آمریکایی را ساقط کرد

ویدیویی از لحظه شلیک موشک زمین به هوای ارتش یمن و اصابت آن به پهپاد MQ-9 ارتش آمریکا در آسمان استان البیضا
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.