وداع میلیون‌ها ایرانی با شهدای خدمت

پنجشنبه 3 خرداد 1403 - 10:05
https://iswnews.com/?p=118551

مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید و هیئت همراهش در تهران برگزار شد.

امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح چهارشنبه قبل از انجام مراسم تشییع، بر پیکرهای رئیس‌جمهور و هیئت همراه، در دانشگاه تهران اقامه نماز کردند.

اقامه نماز امام خامنه ای بر پیکرهای رئیس جمهور و همراهانش

در این مراسم باشکوه مقامات حکومتی ایران، فرماندهان نظامی و اقشار مختلف مردم و همچنین نمایندگان کشورهای خارجی به طور گسترده‌ای شرکت کردند.

رهبران کشورهای دیگر و همچنین شخصیت‌های مذهبی و رهبران گروه‌های مقاومت درگذشت تلخ و غم‌بار این مقامات عالی رتبه ایران را تسلیت گفتند. بیش از ۴۰ هیئت عالی رتبه خارجی از جمله حدود ۱۰ رئیس جمهور، ۲۰ نماینده در سطح وزیران در مراسم بعد از ظهر چهارشنبه برای گرامیداشت شهادت رئیس جمهور و یارانش شرکت کردند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس از تلاش های رئیس جمهور فقید رئیسی در حمایت از فلسطین و رسیدگی به بحران غزه قدردانی کرد.

سخنرانی اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در مراسم تشییع در تهران

پیش از آغاز مراسم در تهران، مراسم تشییع جنازه در شهرهای قم و تبریز برگزار شد و پیکرها بعد از انتقال و تشییع در تهران، بیرجند و مشهد به خاک سپرده خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی به همراه سرتیم محافظین و کادر پرواز در حال بازگشت از مراسم افتتاح سدی در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان بودند که بالگرد آنها در یک منطقه کوهستانی سقوط کرد. این حادثه منجر به شهادت همه سرنشینان هواپیما شد.

بیشتر بخوانید: شهادت رئیس جمهور و همراهانش در حادثه سقوط بالگرد در شمال شرق تبریز (ویدیو)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.