حملات بی امان ارتش یمن به کشتی های آمریکا و اسرائیل

دوشنبه 7 خرداد 1403 - 21:30
https://iswnews.com/?p=118736

نیروهای مسلح یمن در ادامه عملیات نظامی خود در دریای سرخ و اقیانوس هند، پنج عملیات موشکی و پهپادی دیگر علیه کشتی های تجاری و نطامی آمریکا و اسرائیل اجرا کردند.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، درباره حملات اخیر ارتش یمن علیه کشتی های غیرقانونی گفت، نیروهای دریایی و موشکی نیروهای مسلح یمن سه عملیات مشترک انجام دادند که اسامی آنها به شرح زیر است:

– حمله به کشتی آمریکایی لارگو دزرت (LARGO DESERT) در اقیانوس هند.

– حمله به کشتی اسرائیلی ام‌اس‌سی مچلا (MSC MICHELA) در اقیانوس هند.

– حمله به کشتی مینروا لیزا (MINERVA LISA) در دریای سرخ به دلیل نقض تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی.

علاوه بر این حملات، نیروی پهپادی یمن نیز با یاری خداوند متعال در دو عملیات دو کشتی نظامی آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

سرتیپ سریع در پایان بیانیه خود مجددا تاکید کرد، نیروهای مسلح یمن تا پایان حملات و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه، به یاری مردم مظلوم فلسطین ادامه خواهند داد.

کشتی لارگو دزرت یک تانکر مواد شیمیایی/نفتی است که از سال ۲۰۱۸ میلادی با پرچم جزایر مارشال فعالیت می‌کند. این کشتی از مبدأ آفریقای جنوبی به سمت بندر بئیرا در موزامبیک در حال حرکت بوده است. کشتی ام‌اس‌سی مچلا نیز یک کشتی کانتینربر با پرچم مادیرا است که اطلاعات دقیقی از مبدأ و مقصد اخیر آن ثبت نشده است. کشتی مینروا لیزا نیز یک تانکر نفتی است که از سال ۲۰۰۴ میلادی با پرچم لیبریا در حال فعالیت است. این کشتی نیز از مبدأ نامعلومی به سمت بندر العین السخنه در حال حرکت بوده است.

بر اساس آمار تحولات جهان اسلام، حملات ارتش یمن به کشتی‌های یادشده در بیانیه سرتیپ یحیی سریع، ۸۵، ۸۶، ۸۷، ۸۸ و ۸۹مین حمله رسمی نیروهای یمنی علیه کشتی‌های غیرقانونی (اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها) در دریاهای سرخ و عرب و همچنین اقیانوس هند می‌باشد.

بیشتر بخوانید: حمله ارتش یمن به سه کشتی در دریاهای عرب، سرخ و مدیترانه

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.