ارتش یمن در ادامه عملیات نظامی در دریاهای مدیترانه، سرخ و عرب شش کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی را مورد حمله موشکی و پهپادی قرار داد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه امروز خود اعلام کرد، در راستای یاری مردم مظلوم فلسطین و در پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی علیه آوارگان منطقه رفح در نوار غزه و در چارچوب مرحله چهار تشدید تنش عملیات نظامی، نیروی دریایی، نیروی پهپادی و نیروی موشکی نیروهای مسلح یمن با یاری خداوند متعال شش عملیات نظامی به شرح زیر انجام دادند:

– سه عملیات نظامی در دریای سرخ، اولی کشتی لاکس (LAAX) که به لطف خدا مستقیما مورد اصابت قرار گرفت و آسیب زیادی دید. عملیات دوم کشتی موره‌آ (MOREA) و سومین عملیات کشتی سی لیدی (Sealady) را هدف قرار داد. این سه عملیات با تعدادی موشک دریایی و بالستیک و پهپاد انتحاری انجام شد و به لطف خدا موفق بود.

– نیروهای مسلح همچنین با چند فروند موشک‌ و پهپاد انتحاری دو عملیات نظامی نیز برای هدف قرار دادن کشتی های آمریکایی آلبا (ALBA) و مرسک هارتفورد (MAERSK HARTFORD) در دریای عرب انجام دادند.

– ششمین عملیات نظامی نیز با تعدادی موشک کروز علیه کشتی مینروا آنتونیا (MINERVA ANTONIA) در دریای مدیترانه انجام شد.

تمامی این کشتی ها به دلیل نقض تصمیم ممنوعیت دسترسی به بنادر فلسطین اشغالی هدف قرار گرفته اند.

سرتیپ یحیی سریع، در پایان این بیانیه متذکر شد، نیروهای مسلح یمن به یاری خداوند متعال، در مقابله با جنایات مستمر اسرائیل علیه برادران فلسطینی در نوار غزه، از هدف قرار دادن تمامی کشتی‌هایی که با اسرائیل در محدوده‌ی منطقه عملیاتی اعلام شده همکاری دارند، بدون توجه به مقصد آنها دریغ نمی‌کنند. وی همچنین از طرف نیروهای مسلح یمن به مقاومت قهرمانانه فلسطینی‌ها در نوار غزه و همه آزادگان حامی آنها در لبنان و عراق درود فرستاد و بر ادامه عملیات نظامی ارتش یمن تا پایان تجاوز و رفع محاصره فلسطینی‌ها در نوار غزه تاکید کرد.

طبق بررسی های تحولات جهان اسلام، اطلاعات کشتی های مورد حمله قرار گرفته توسط ارتش یمن به شرح زیر است:

– کشتی لاکس (LAAX) یک کشتی فله بر است که از سال ۲۰۱۲ میلادی با پرچم جزایر مارشال در حال فعالیت است. مبدا این کشتی بندر پورت سعید در مصر و مقصد آن بندر امام خمینی (ره) در ایران ثبت شده است. طبق گزارش شرکت امنیت دریایی بریتانیا “امبری” این کشتی در فاصله ۵۴ مایل دریایی جنوب غربی بندر الحدیده با سه فروند موشک بالستیک مورد حمله قرار گرفته است. ناخدای کشتی در تماس‌های اضطراری از اصابت موشک به انبار و نشت آب در داخل کشتی و همچنین کج شدن کشتی به یک سمت خبر داده است.

– کشتی موره‌آ (MOREA) یک کشتی فله بر است که از سال ۲۰۱۵ میلادی با پرچم مالت فعالیت می‌کند. این کشتی از مبدأ روسیه به مقصد بندری در هند حرکت می‌کرده است.

– کشتی فله بر سی لیدی (Sealady) از سال ۲۰۱۶ میلادی با پرچم مالت فعالیت می‌کند. این کشتی از بندر پورت سعید مصر به سمت مقصد نامشخصی در حال حرکت بود.

– کشتی آلبا (ALBA) یک کشتی فله بر با پرچم پرتغال است که از سال ۲۰۱۲ میلادی فعالیت می‌کند. این کشتی از عمان به سمت الجزایر حرکت می‌کرده است.

– کشتی مرسک هارتفورد (MAERSK HARTFORD) یک کشتی کانتینربر با پرچم آمریکا است که از سال ۲۰۰۷ میلادی فعالیت می‌کند. مبدأ این کشتی اسپانیا بوده و به سمت بندر جبل علی در امارات حرکت می‌کرده است.

– کشتی مینروا آنتونیا (MINERVA ANTONIA) یک تانکر مواد شیمیایی/نفتی است که از سال ۲۰۰۸ میلادی با پرچم یونان در حال فعالیت است. مبدأ و مقصد این کشتی کانال سوئز و بندر العین السخنه در مصر ثبت شده است.

ستاد فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) درباره این حملات نیز مدعی شده است که در بین ساعت ۱۲:۰۵ تا ۱۳:۴۰ (به وقت صنعا) ۸ خرداد ماه، انصارالله پنج فروند موشک بالستیک ضد کشتی (ASBM) را از یمن به سمت دریای سرخ پرتاب کردند که سه فروند آن برای کشتی لاکس (Laax) یک کشتی فله بر با پرچم جزایر مارشال و متعلق به یونان شلیک شده است. این موشک‌ها به کشتی لاکس اصابت کرده‌اند اما کشتی توانسته به سفر خود ادامه دهد. هیچ آسیب دیگری متوجه کشتی های تجاری آمریکا، ائتلاف یا کشتی های تجاری دیگر نشده است.

سنتکام همچنین مدعی است در درگیری جداگانه دیگری، بین ساعت ۱۰:۰۴ صبح تا ۱۳:۳۰ دقیقه (به وقت صنعا)، نیروهای آمریکایی با موفقیت پنج فروند پهپاد انتحاری را بر فراز دریای سرخ، منهدم کرده‌اند.

بر اساس آمار تحولات جهان اسلام از حملات اعلامی ارتش یمن به کشتی‌های متخلف اسرائیلی، ائتلاف آمریکایی-انگلیسی و کشتی های وابسته به آنها، این حملات ۹۰-۹۵ مین حمله رسمی نیروهای مسلح یمن در دریاهای سرخ، عرب، مدیترانه و همچنین اقیانوس هند می‌باشد.

بیشتر بخوانید: حملات بی امان ارتش یمن به کشتی های آمریکا و اسرائیل

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.